۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۰

در مشهد/

طرح ترافیک زوج و فرد در محدوده حرم رضوی از هشتم مرداد ماه اجرا می‌شود

طرح ترافیک زوج و فرد در محدوده حرم رضوی از هشتم مرداد ماه اجرا می‌شود

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی از اجرای طرح ترافیک زوج و فرد هشتم مرداد ماه در مشهد خبرداد و گفت: در صورت دست کاری پلاک خودرو توسط راننده از شش ماه حبس تا یک میلیون ریال جریمه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا گرایلی ظهر شنبه در نشست خبری که در معاونت حمل و نقل شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشکل ترافیک در شهر مشهد با فرهنگ‌سازی قابل حل است.

وی بیان کرد: طرح زوج و فرد از هشتم مردادماه به دلیل کمک به کاهش آلودگی، کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی در وقت شهروندان و کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر مشهد اجرا می‌شود.

وی تاکیدکرد: معابر شهری مشهد گنجایش تردد این حجم خودرو را ندارد و این محدودیت فقط در هسته مرکزی شهر مشهد اجرا می‌شود.

گرایلی عنوان کرد: دوربین‌های مستقر در سطح شهر مانند شبکه عنکبوتی همه نقاط را پوشش می‌دهند و تمامی تخلفات ثبت می‌شود.

وی جریمه ورود به طرح  20 هزار تومان است و افراد برای هر ساعت اضافه 30 هزار تومان جریمه می‌شوند.

 رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی بیان کرد: فروش طرح و صدور مجوز برای ساکنان و کسبه نداریم و در محدوده مرکزی شهر امکانات حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای تردد وسایل حمل و نقل عمومی تاکسی ها، اتوبوس و خودروهای دولتی در حد متعارف و تاکسی تلفنی‌های دارای مجوز از این طرح محدودیتی نداریم.

وی گفت: به مناسبت عید سعید فطر موتور سواران و خودروهایی که در پارکینگ نیروی انتظامی هستند ترخیص می‌شوند.

سرهنگ گرایلی گفت: موتور سوارانی که به کلاه ایمنی مجهز شوند هیچ گونه محدودیت تردد نخواهند داشت و نیروی انتظامی آنها را متوقف نخواهد کرد و این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که 60 درصد از فوتی های در تصادفات استان مربوط به راکبان متور سیکلت است.

همچنین در این نشست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: بسته های معمولی مشکلات ترافیک مشهد را حل نمی کند.

مهدی امامی میبدی بیان کرد: 210 هزار خودرو  به صورت میانگین در هسته مرکزی مشهد در رفت و آمد هستند و کنترل ترافیکی کلانشهر مشهد به تدبیر و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد عنوان کرد: طرح زوج و فرد از ساعت 7 تا 23  اجرا می شود و در صورت ثبت دوربین حذف یا بخشش تخلفات وجود ندارد.

مدیرعامل حمل و نقل و بار شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: ورود بارهای استراتژیک مانند دارو و محموله های غذایی به محدوده ترافیکی مشهد مجاز است.

مهدی علوی گفت: شرکت‌های خارج از محدوده نیز می‌توانند با گرفتن مجوز، اجازه ورود و تردد دو خودرو از ناوگان خود را در محدوده طرح ترافیک دریافت کنند.

کد خبر 2338511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha