۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۲

رشیدی:

آبرسانی به 941 روستای کرمان به وسیله تانکر انجام می شود

آبرسانی به 941 روستای کرمان به وسیله تانکر انجام می شود

کرمان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل آبفار کرمان از آبرسانی به 941 روستای این استان به وسیله تانکر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رشیدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث کمبود آب در استان کرمان جدی بوده و باید برای مدیریت شرایط موجود برنامه ریزی دقیق و عزمی همگانی داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با اشاره به وجود شش شش هزار روستا در استان کرمان اذعان داشت: آب دو هزار و 482 روستای این استان با 580 حلقه چاه تامین شده و آبرسانی به 941 روستا نیز توسط تانکر انجام می شود.

این مسئول با اشاره به عدم برخورداری 672 روستای بالای 20 خانوار استان از نعمت آب سالم و بهداشتی یادآور شد: 10 درصد روستاهای کشو در استان کرمان قرار دارد.

وی از خشک شدن منابع تامین آب برخی از روستاهای استان در اثر خشکسالی و کاهش بارندگی ها طی سال های اخیر خبر داد و افزود: در استان کرمان شش میلیارد مترمکعب آب از منبع آبی استان استحصال می شود.

این مسئول ادامه داد: از این مقدار آب 270 میلیلون متر مکعب صرف آب شرب روستایی و شهری است که متاسفانه برخی کشاورزان از این آب برای مصارف کشاورزی استفاده می کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان اذعان داشت: طی سال گذشته عملیات بهسازی، کف شکنی و جابجایی برای 258 حلقه چاه در استان انجام شد.

وی از آماده بودن 956 پروژه الویت دار در استان خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه ها اعتباری برابر هزار میلیارد تومان نیاز است.

این مسئول از کمبود اعتبارات سازمان آبفار کرمان خبر داد و تصریح کرد: سالانه 25 تا 30 میلیارد تومان به این سازمان اختصاص پیدا می کند و این امر می طلبد خیرین برای آبرسانی به روستاها وارد عرصه شوند.

رشیدی از عزم جدی برای شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

 

کد خبر 2338829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha