۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۳۸

آذرنیا:

شخصیت ستارخان شایسته بازشناسی دقیق است/ مردم تبریز باید با شخصیت های مهم و تاریخی ایران آشنا باشند

شخصیت ستارخان شایسته بازشناسی دقیق است/ مردم تبریز باید با شخصیت های مهم و تاریخی ایران آشنا باشند

تبریز- خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: با توجه به ماندگاری ستارخان در حافظه تاریخ شخصیت ستارخان شایسته بازشناسی دقیق است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین آذرنیا عصر دوشنبه با حضور در محل تمرین نمایش "ستارخان" ضمن قدردانی از تلاش عوامل نمایش با بیان این مطلب افزود: این اقدام گامی در جهت بازشناسی و شناخت بخشی از تاریخ ایران است که در روند تبیین قانون و پایبندی به آن تاثیرگذاری بسیاری داشته است.

وی تاکید کرد: مردم تبریز و فرزندان این مرز و بوم باید با شخصیت های مهم و تاریخ سازشان آشنا باشند و بدانند روزگاری با وجود مشکلات و سختی های بسیار، شخصی همچون ستارخان سردار ملی، به پیشنهاد امنیت و پول و امکانات از سوی سفارت روس قاطعانه «نه» گفته و تاکید نموده که «من می خواهم هفت دولت زیر بیرق حضرت ابوالفضل باشند، حالا چگونه خودم زیر بیرق روس بروم» این فرهنگسازی برای آیندگان است و باید به آن توجه کامل داشت.

آذرنیا زنده نگاه داشتن نام بزرگان شهر را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: شایسته است اقداماتی از این دست با همکاری هنرمندان سرشناس و محبوب شهر با جدیت دنبال شود تا زمینه را برای معرفی نام و یاد بزرگان بیش از پیش فراهم نماید.

وی افزود: امیدواریم تلاش تمام عوامل و دست اندرکاران این نمایش فاخر با استقبال گسترده مردم تبریز و مهمانان تابستانی این شهر همراه شود تا مایه دلگرمی و استمرار تلاش عوامل اینگونه اقدامات فرهنگی باشد.

گفتنی است نمایش «ستارخان» با متنی از نادر ساعی ور و کارگردانی رامین راستی از روز پنجشنبه 13 شهریورماه در محل خانه تئاتر تبریز آماده حضور علاقمندان به فرهنگ و تاریخ شهر تبریز می باشد.

 

کد خبر 2362156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha