۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۲۹

خوشنويس در جمع خبرنگاران:

طرد اتباع بيگانه غيرمجاز در زارچ با رعايت حقوق انساني/ آينده روشن زارچ در اشتغال

طرد اتباع بيگانه غيرمجاز در زارچ با رعايت حقوق انساني/ آينده روشن زارچ در اشتغال

يزد ـ خبرگزاري مهر: بخشدار زارچ با اشاره به اينكه طرد اتباع بيگانه غيرمجاز در زارچ در دستور كار قرار گرفته است، گفت: اين اقدام با همكاري بسيج و نيروي انتظامي و در كمال آرامش و با احترام به حقوق اتباع بيگانه انجام مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل خوشنويس، ظهر دوشنبه در نشستي خبري در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد وضعيت اتباع بيگانه در بخش زارچ اظهار داشت: از سال گذشته در شوراي آموزش و پرورش زارچ، بحث اتباع بيگانه مطرح شد و حضور آنها در اين شهرستان در واحدهاي آموزشي و ... مورد بررسي قرار گرفت.

وي عنوان كرد: سال گذشته 213 تبعه بيگانه در مدارس زارچ ثبت نام شدند كه فقط كارت 11 نفر آنها براي زارچ بود و بقيه با مجوزهايي به نام ساير شهرستانهاي استان يا استانهاي همجوار در اين بخش سكونت داشتند.

خوشنويس ادامه داد: با مكاتبات انجام شده، قرار شد اتباع بيگانه اي كه كارت اقامت آنها مربوط به بخش زارچ نيست، در يك مدرسه جداگانه مشغول به تحصيل شوند كه اين اقدام از ابتداي سال تحصيلي جاري انجام خواهد شد.

بخشدار زارچ همچنين با اشاره به حضور تعداد قابل توجهي از اتباع بيگانه غيرمجاز در زارچ نيز اظهار داشت: با گشت زني ها و پيگيري هاي انجام شده، اتباع بيگانه غيرمجاز در زارچ شناسايي شدند و به نظر مي رسد اتفاقات خوبي با همكاري بسيج و نيروي انتظامي در زمينه افتاده و در فضايي كاملا آرام و با احترام به اتباع بيگانه، طرد يا معرفي آنها به واحدهاي ذيربط انجام شده است.

فعاليت 120 كارگاه صنعتي و توليدي در شهرك صنعتي زارچ/ تلاش براي ايجاد شهرك صنعتي جديد

وي در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به وضعيت صنعت و كشاورزي در بخش زارچ اظهار داشت: هم اكنون در بخش زارچ 120 كارگاه صنعتي و توليدي در شهرك صنعتي خصوصي مشغول فعاليت هستند ضمن اينكه تلاش ها براي ايجاد شهرك صنعتي دولتي به مساحت 300 هكتار نيز در زارچ آغاز شده و اكنون در انتظار مصوبه هيئت وزيران است.

خوشنويس ادامه داد: در حوزه كشاورزي و دامداري نيز اكنون واحدهاي بسياري مشغول فعاليت هستند اما با توجه به ظرفيت موجود در زارچ و وجود پساب فاضلاب كه تقريبا بلااستفاده مانده است، به دنبال ايجاد پهنه گلخانه اي به مساحت 500 هكتار و ايجاد مجتمع دامداري هستيم.

وي با اشاره به اينكه بو و حشرات پساب فاضلاب يزد مردم زارچ را دچار مشكل كرده است، اظهار اميدواري كرد: با همكاري شركت آب منطقه اي استان يزد و تخصيصي از اين آب به بخش زارچ، بتوانيم اين پهنه 500 هكتاري را ايجاد كرده و براي پنج هزار نفر شغل ايجاد كنيم.

بخشدار زارچ خاطرنشان كرد: با اشاره به ظرفيت هاي موجود و پيگيري هاي انجام شده براي ايجاد شهرك صنعتي و مجتمع گلخانه اي و دامداري، آينده زارچ را در زمينه اشتغال و صنعت روشن مي بينم.

كمبود فضاي كتابخانه اي، آموزشي و ورزشي در بخش زارچ

وي در اين نشست همچنين به محروميتهاي بخش زارچ اشاره كرد و گفت: زارچ در حالي از سرانه فضاي كتابخانه اي كمتر از نيم متر بهره مند است كه اين سرانه به طور ميانگين در استان يزد پنج مترمربع و در برخي شهرستانها 11 مترمربع است.

خوشنويس، وضعيت سرانه ورزشي اين بخش را نيز بسيار محدود و در حد شش دهم درصد اعلام كرد و افزود: چند فضاي ورزشي نيمه كاره داريم كه اميدواريم با همت خيران هر چه سريعتر اين پروژه ها تكميل و آماده بهره برداري شود.

وي يادآور شد: برخي مدارس اين بخش نيز دو شيفته هستند و در برخي مدارس نيز با كمبود معلم و نيروهاي آموزشي مواجه هستيم.

نياز به حمايت دولت و همراهي خيران براي رسيدن زارچ به جايگاه واقعي

وي تاكيد كرد: اما زارچ به رغم همه اين محروميت ها، افراد فرهيخته بسياري را در خود پرورش داده و جوانان تحصيلكرده بسياري از زارچ اكنون در ادارات شهرستان و استان يزد در رده هاي بالا مشغول فعاليت هستند ضمن اينكه تعدادي از جوانان زارچي از نخبگان كشوري محسوب مي شوند.

خوشنويس اظهار اميدواري كرد: با حمايت بيش از پيش دولت و احقاق حقوق زارچ و همراهي خيران، بخش زارچ به جايگاه واقعي خود با توجه به ظرفيت ها و توانمنديهاي موجود در آن دست يابد.

بخش زارچ با 18 هزار و 750 نفر جمعيت در پنج كيلومتري غرب شهرستان يزد و در كنار شهر شاهديه واقع شده است.

------------

عكس: مسعود ميرجليلي

کد خبر 2362161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha