۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۴۱

ذاکری مطرح کرد:

صرف 40 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های آبرسانی شهری مازندران

صرف 40 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های آبرسانی شهری مازندران

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرعامل آبفا مازندران گفت: در مجموع 40 میلیارد ریال برای افتتاح پروژه های آبفا در هفته دولت هزنیه صرف شد که 26 هزار شهروند از مزایای آن بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله ذاکری عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تشریح این پروژه ها، افزود: پروژه های آبرسانی در شهرهای زیرآب، خوشرودپی و گلوگاه(بابل)، فریدونکنار، محمودآباد، چمستان، نور، هچیرود(چالوس) و نشتارود، با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی، از افتتاح طرح آبرسانی به شهرزیرآب با اعتبار ۲۷۰۰ میلیون ریال در دومین روز از هفته دولت اشاره کرد و افزود: در این طرح، همزمان با افتتاح مخزن بتنی به حجم ۱۵۰ متر مکعب، دو خط انتقال آب به طول ۵۵۰ و ۱۵۵۰ متر، عملیات حصار کشی به طول ۱۰۰ متر و محوطه ساری به مساحت ۲۵۰ متر مربع نیز به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران با بیان اینکه این طرح از سال ۹۰ در دستور کار قرار گرفت، افزود: ۲۰۰ خانوار در نقاط مرتفع بالازیرآب از مزایای این طرح برخوردار شدند.

ذاکری، ایجاد ذخیره مطمئن برای ساکنان مناطق بالازیرآب و ایجاد نواحی فشاری مستقل و رفع کمبود آب را از اهداف اجرای این پروژه ها عنوان کرد.

وی، با اشاره به افتتاح یک حلقه چاه با آبدهی ۴۰ لیتر در ثانیه در نشتارود گفت: در همین راستا خط انتقال آب به طول ۴۰۰ متر و خط انتقال نیرو به قدرت ۵۰ کیلووات با هدف افزایش توان تامین و مقابله با کمبود آب به ویژه در تابستان در سومین روز از هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

ذاکری، با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۰ آغاز شد، اظهار داشت: در این طرح با صرف ۴۵۰۰میلیون ریال اعتبار، آب شرب ۲۴۰۰ خانوار نشتارودی تامین شد.

وی، افتتاح خط انتقال و شبکه توزیع اصلی آب به طول ۱۵۰۰ متر را از دیگر طرحهای آبرسانی در شهرنشتارود دانست و گفت:  اعتبار اختصاص یافته برای این طرح ۶۵۰۰ میلیون ریال بوده که ۳هزار خانوار دراین شهر از مزایای آن برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران ضمن تشریح طرحهای افتتاح شده در حوزه آب در شهر محمودآباد، با بیان اینکه یک حلقه چاه با آبدهی ۷۰ لیتر در ثانیه در این شهر وارد مدار بهره برداری شد، تصریح کرد: این طرح نیز با هدف افزایش توان تامین و مقابله با کمبود آب با اعتبار ۲۵۰۰میلیون ریال وبرخورداری ۴۲۰۰ خانوار در چهارمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.

ذاکری گفت: به منظور تامین و آبرسانی به مسکن مهر این شهر، عملیات ایجاد خط انتقال و شبکه توزیع آب با تخصیص ۳۲۰۰ میلیون ریال از سال ۹۱ در دستور کار قرار گرفت.

وی، افزود: با افتتاح این طرح ۴۸۰ خانوار ساکن در مسکن مهر محمودآباد از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران به طرحهای افتتاح شده در شهر چمستان اشاره کرد و از آغاز به کار یک حلقه چاه با آبدهی ۱۵ لیتر در ثانیه با هدف افزایش توان تامین و مقابله با کمبود آب در این شهر خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح این طرح، خط انتقال آب به طول ۳۰ متر نیز به بهره برداری رسید.

ذاکری، هزینه صرف شده برای تامین آب شهر چمستان را ۲۵۰۰ میلیون ریال وافراد تحت پوشش این طرحها را ۱۰۰۰ خانوار دانست.

وی، ادامه داد: در شهر نور با حفر و تجهیز یک حلقه چاه ۳۸ لیتر در ثانیه به آب این شهر افزوده شد .

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، با بیان اینکه همزمان با حفر و تجهیز این چاه، عملیات خط انتقال آب و احداث اطاقک و حصارکشی نیز به اتمام رسید، گفت: با بهره برداری از این طرح، کمبود آب  ۲هزار و ۲۸۰ خانوار این شهر برطرف شد.

ذاکری، از بهسازی و مهندسی مجدد ۵ حلقه چاه در شهر نور با هدف افزایش توان و تامین آبرسانی به میزان ۶۵ لیتر در ثانیه خبر داد و اظهار داشت: برای عملیاتی نمودن این طرح یکهزار میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت و۲۷۰۰ خانوار نیز از مزایای آن بهره مند شدند.

وی، بهره برداری از طرح آبرسانی به مسکن مهر فریدونکنار با صرف اعتبار ۱۲۰۰ میلیون ریال  را از دیگر پروژه های افتتاح شده در پنجمین روز از هفته دولت دانست و گفت: به منظور تامین آب ۱۵۲ واحد مسکن مهر در این شهر، شبکه توزیع آب به طول ۱۰۶۰ متر اجرا و ۱۵۲ فقره انشعاب نیز تهیه و نصب شد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، با اشاره به اینکه یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه در شهر خوشرودپی بابل وارد مدار بهره برداری شد، گفت: این طرح با هدف افزایش توان و تامین آب ۱۵۰۰ خانوار ساکن این شهر با اعتبار ۳۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

ذاکری، ادامه داد: همزمان با اجرای این پروژه، خط انتقال آب به طول ۵۵۰ متر، احداث اطاقک ، حصار کشی و محوطه سازی نیز به اتمام رسید.

وی، از بهسازی و مهندسی مجدد یک حلقه چاه با افزایش آبدهی ۱۰ لیتر در ثانیه و احداث ایستگاه پمپاژ در شهر گلوگاه بابل خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش توان تامین و زون بندی شبکه آب با اعتبار ۱۲۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

ذاکری، ادامه داد: با افتتاح این طرحها افت فشارآب ۶۰۰ خانوار ساکن در مناطق مرتفع جنوبی شهر گلوگاه نیز برطرف شد.

مدیر امور آبفای شهری مازندران با اشاره به افتتاح یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه در شهر هچیرود، گفت: این پروژه نیز به همراه خط انتقال آب به طول ۱۲۰۰متر، احداث اطاقک، حصارکشی و محوطه سازی با صرف ۶ هزار میلیون ریال اعتبار در آخرین روز از هفته دولت  به بهره برداری رسید.

ذاکری، با بیان اینکه اجرای این طرحها از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: با افتتاح این طرحها توان آب ۱۵۰۰ خانوار ساکن شهر هچیرود افزایش یافت.
 

کد خبر 2362197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha