۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳

حصیری:

امسال 77 مدرسه زیر 10 دانش آموز در استان بوشهر فعالیت می کنند

امسال 77 مدرسه زیر 10 دانش آموز  در استان بوشهر فعالیت می کنند

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال 77 مدرسه زیر 10 دانش آموز در استان بوشهر فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر حصیری پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: امسال در بخش تخصیص اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته 270 درصد افزایش داشتیم که از 9 میلیارد 600 میلیون تومان تا پایان شهریور ماه امسال 58 درصد آن به آموزش و پرورش واریز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در بخش اعتبارات ملی هم نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی داشتیم، تصریح کرد: همچنین در بخش اعتبارات ملی نیز در نیماه اول سال جاری 22 میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص یافته که 160 میلیارد تومان آن در جهت واریز حقوق هر ماه کارکنان و معلمان بوده است.

وی عنوان کرد: در سال جدید تحصیلی اولویت های مهم ما رشد کتاب خوانی در بین دانش آموزان، تقویت زنگ انشا و گفتگو است.

حصیری گفت: امسال در استان بوشهر 77 مدرسه زیر 10 دانش آموز سال جدید تحصیلی را آغاز خواهند کرد که در این مدارس طرح های نوین آموزشی و به ویژه کتاب خوانی را اجرایی خواهیم کرد.

اول مهر ماه کلاس بدون معلم در مدارس استان نخواهیم داشت

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان در سطح استان گام های موثری برداشته شده است، افزود: در هفته گذشته به همت استانداری بوشهر جشن ستارگان برای دانش آموزان استان که در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه زیر هزار شدند، برای اولین بار با کیفیت مناسب برگزار شد.

وی بیان کرد: در راستای برپایی کلاس های تقویتی کنکور استان از اول تیر ماه در هفت شهرستان و سه منطقه کلاس های آموزشی برگزار شده است و با آغاز سال تحصیلی این کلاس ها با کیفیت بهتری ادامه خواهد داشت.

حصیری گفت: همچنین در راستای مصوبه انسداد مبادی بی سوادی در استان بوشهر با تشکیل یک کارگروه استانی شیوه نامه اجرایی آن تدوین شد و برای اجرای کمیته شهرستانی به فرمانداران ابلاغ شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه از اول مهر ماه کلاس بدون معلم در مدارس استان نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در توزیع کتب درسی هم تاکنون به ما مشکلی گزارش نشده است.

کد خبر 2372297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha