۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۰۷

کریمی فر:

دانش آموزان لرستانی در مسابقات ورزشی 25 مدال کسب کردند/ راه اندازی اتاق ایده و خلاقیت

دانش آموزان لرستانی در مسابقات ورزشی 25 مدال کسب کردند/ راه اندازی اتاق ایده و خلاقیت

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: دانش آموزان لرستانی در مسابقات ورزشی 25 مدال رنگارنگ کسب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، گودرز کریمی فر ظهر چهارشنبه در نشست مشاور وزیر و مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با مدیران مدارس استان لرستان اظهار داشت: سه عنصر کیفی اراده، امید و پشتکار در کنار عناصری همچون تجربه، محبوبیت و مهارت های علمی عوامل موفقیت یک مدیر محسوب می شوند.

وی افزود: اگر مدیری اراده نداشته باشد در کار خود موفق نمی شود و ما در آموزش و پرورش لرستان به دنبال خلق مدیرانی هستیم که هم توانایی داشته باشند و هم برای انجام کارهای خود اراده قوی داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان امید را تنها عاملی دانست که دچار مرگ نمی شود و عنوان کرد: پشتکار، کوشیدن، جستن و یافتن و هرگز ناامید نشدن رمز موفقیت مدیران است بطوریکه مدیری که پشتکار داشته باشد حتی با دست خالی موفق خواهد شد شاخص های آموزش و پرورش را ارتقاء دهد.

کریمی فر تصریح کرد: تصمیم داریم آموزش و پرورشی پیشرو و پاسخگو در لرستان داشته باشیم و معتقد هستیم هنوز فرصت هست که بتوانیم آموزش و پرورش لرستان را بعنوان آموزش و پرورشی پیشرو جلو ببریم.

وی با بیان اینکه مدیری موفق است که بتواند در تغییر تصمیمات خود درایت به خرج دهد اضافه کرد: آموزش و پرورش لرستان مدیر مدرسه ای را موفق می داند که توانایی انجام کار از طریق زیرمجموعه خود را داشته باشد و قسمت زیادی از موفقیت مدیران را مبنی بر نفوذ آنها در فکر و ذهن کارکنان و زیرمجموعه او می دانیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه جای آزمون و خطا در آموزش و پرورش وجود ندارد گفت: از این رو مشورت با اندیشمندان و صاحبان تفکر مهمترین اثر بخشی را در توفیق آموزش و پرورش دارد و ما بدنبال انسان هایی هستیم که می توانند ساختار آموزش و پرورش را زیباتر ترسیم کنند.

کریمی فر ادامه داد: راه اندازی اتاق ایده و خلاقیت در همین راستا در آموزش و پرورش لرستان اجرایی شده است و همچنین بدنبال این هستیم که با ورود نیروهایی خلاق و با تراز علمی بالا آموزش و پرورش را از روزمرگی خارج کنیم.

وی توجه به چهار عنصر بررسی، پالایش، تثبیت و تقویت را محور کار آموزش و پرورش لرستان دانست و بیان داشت: توجه به وظایف پنج گانه مدیریت یعنی برنامه ریزی، سازماندهی خوب، کنترل، هماهنگی تیم و دستگاه و نظارت جامع و شفاف بر زیر مجموعه مهمترین برنامه ای است که آموزش و پرورش لرستان به آن اعتقاد دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان اظهار داشت: در لرستان استعدادهای توانمندی نهفته است و ما بدنبال کشف این استعدادها در آموزش و پرورش هستیم چرا که اساس موفقیت را در تفکر مثبت می دانیم.

کریمی فر عنوان کرد: تعلیم و تربیت، بهسازی و اعتلای منابع انسانی از جمله شعارهای ما در آموزش و پرورش لرستان است و به تعامل با سایر دستگاه ها معتقد هستیم و دستگاه های استان بایستی به آموزش و پرورش کمک کرده و آن را از گرفتاری ها و تنگناهای مالی نجات دهند.

وی در اینباره افزود: برای این منظور از سه هزار خیر مدرسه ساز در اختتامیه شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز دعوت بعمل آمد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان به برخی موفقیت های آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و گفت: کسب رتبه سوم کشوری در کنکور و رتبه های چهار و ششم کنکور تجربی و همچنین افتخارات خوب در حوزه تربیت بدنی شامل حدود 25 مدال توسط دانش آموزان لرستانی از افتخارات آموزش و پرورش لرستان است.

کریمی فر تصریح کرد: ما به یک مدیریت اخلاق مدار در آموزش و پرورش لرستان اعتقاد داریم و آموزش و پرورش بایستی مدیریتی اخلاقی داشته باشد تا با تدبیر از موانع و حواشی عبور کند.

کد خبر 2372472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha