۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۰۲

جبارزاده:

شهریار شاعری فرا ملی است/ فرهنگ مردم آذربایجان در اشعار شهریار وجود دارد

شهریار شاعری فرا ملی است/ فرهنگ مردم آذربایجان در اشعار شهریار وجود دارد

تبریز - خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهریار شاعری فرا ملی است که مخصوصا بعد از آفرینش منظومه "حیدربابا یه سلام " شهرت جهانی یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده شامگاه چهارشنبه درهمایش بین المللی بزرگداشت شهریار اظهار داشت: شهریار بعد از دوران مشروطیت و در دوران بیداری تنها شاعری است که بعد از سال ها سرودن شعر در اواخر عمر خود به شهرت رسید.

وی با بیان اینکه شهریار در طول عمر خود بلند پروازانه زیسته است، اظهار داشت: در حال حاضر نام و آوازه اشعار شهریار در کشورهای مختلف دنیا به خصوص کشورهای همسایه به گوش می رسد و این امر نشان دهنده این است که شهریار محدود به آذربایجان یا ایران نیست بلکه شاعری فرا ملی است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر منظومه "حیدربابایه سلام" شهریار یکی از گران بهاترین آثار ذوقی ایرانی به شمار می رود که این منظومه یکی از ماندگارترین خاطرات کودکی شهریار به حساب می آید.

جبارزاده با بیان اینکه ادبیات آذربایجان ادبیات دینی است، اظهار داشت: شهریار در سرودن اشعار دینی و مذهبی مهارت زیادی داشت و او در اشعار خود با دل و جان اشعار مذهبی و دینی را سروده است.

وی ادامه داد: شعر "علی ای همای رحمت" شهریار یکی از شعرهای دینی و مذهبی است که نگرش عاشقانه او به ائمه اطهار است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: شهریار عشق ایران را در دل داشت و در هر زمان آذربایجان را جدایی ناپذیر از ایران می دانست و در هر زمان آذربایجان را خطه ای وفادار به ایران تلقی می کرد.

جبارزاده افزود: فرهنگ عامیانه مردم آذربایجان در اشعار شهریار وجود دارد و پیوند ذوقی شهریار با فرهنگ مردم آذربایجان تحسین برانگیز است.

کد خبر 2372693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha