۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۴۸

شاهورانی:

پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد 1.7 برابر افزایش یافت

پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد 1.7 برابر افزایش یافت

رشت – خبرگزاری مهر: نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی کشور در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی 8 برابر سال گذشته دانشجو پذیرفته است، گفت: ظرفیت پذیرش در سال جاری 1.7 برابر ظرفیت سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شاهورانی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به آیات قرآن کریم به ویژگی های یک مدیر خوب اشاره کرد و افزود: مدیر باید دارای تجربه بالا بوده چرا که باید بتواند با عنایت بر پتانسیل ها و توانایی های افراد و با آگاهی کامل برای رسیدن به اهداف دانشگاه، موفق شود.

 وی همچنین یکی دیگر از معیارهای انتخاب مدیر را  توجه به ارزش های والای خدایی دانست و اظهارداشت: مدیر هم باید خود واجد ارزش های خدایی باشد و هم دیگران را بدان هدایت کند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی افراط و تفریط را یکی از معضلات کشور دانست و افزود: از افراط و تفریط دوری کنید و هر جا که افراط و تفریط باشد تبعیت از عقل نیست و همیشه اعتدال و میانه روی داشته باشید و با این اعتدال می توانید علاوه بر تابعیت عقلایی، در کارها موفق باشید.

وی در ادامه توجه به حقوق دیگران را مهم دانست و تصریح کرد: یک رئیس و مدیر در دانشگاه آزاد اسلامی باید ضمن توجه به بخشنامه ها، افراد زیرمجموعه خود را بشناسد و نسبت به توانایی آنها آگاهی یابد و پست های سازمانی با توجه به لیاقت و توانایی افراد اختصاص یابد.

شاهورانی با تاکید بر رعایت اعتدال در مسائل مالی در واحد های دانشگاهی استانهای شمالی بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی باید  ضمن توجه به حقوق کارکنان و اعضای هیئت علمی، از اسراف و تبذیر جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: در رابطه با افزایش جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی بر خلاف آنچه که شایع شده است که دانشگاه آزاد اسلامی هشت برابر سال گذشته دانشجو پذیرفته است باید گفت که ظرفیت پذیرش در سال جاری 1.7 برابر ظرفیت سال گذشته است.

نماینده تام الاختیار دانشگاه در استانهای شمالی گفت: در سال گذشته هفت هزار دانشجو در این دانشگاه پذیرفته شده است در حالیکه در سال جاری پیش بینی می شود 12 هزار دانشجو پذیرفته شوند که این پذیرش 1.7 برابر پذیرش سال گذشته است.

وی افزود: پذیرش این جمعیت دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی بعلاوه پذیرش 11 هزار دانشجو در وزارت علوم در مقابل متقاضیان300 هزار نفری باز هم جوابگو نخواهد بود بنابراین درصدی از متقاضیان آموزش تحصیلات تکمیلی برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر رفته با توجه به اینکه سطح آموزش عالی آنان بالاتر از دانشگاههای ایران نیست و از طرف دیگر تبعات نامناسب فرهنگی داشته و ارز زیادی صرف می شود که دلیلی دیگر برای منطقی بودن این رشد است.

 شاهورانی ضمن تبیین برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به برنامه پنج ساله در پایان این برنامه 20 درصد به ظرفیت تحصیلات تکمیلی باید اضافه شود از طرفی در دانشگاه آزاد اسلامی هشت هزار بورسیه در مقطع دکترا وجود دارد که در سالهای آتی به جمع اعضای هیئت علمی دکترا می پیوندند و نیز پنج هزار نفر در فراخوان شرکت کرده اند که با جذب این متقاضیان کیفیت آموزش در تحصیلات تکمیلی افزایش می یابد.

وی اذعان داشت:  نکته دیگر اینکه بیشتر این افزایش ظرفیت در واحد های واقع در تهران است که این واحد ها از استادان استادیار به بالا برخوردار بوده و نیز از بهترین استادان در دانشگاههای دولتی استفاده می کند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه در استانهای شمالی ادامه داد: بومی گزینی نیز یکی دیگر از مسائلی است که دانشگاه آزاد اسلامی بدان توجه داشته است.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضران و تبریک فرارسیدن سال تحصیلی گفت: مدیران دانشگاه در خصوص رعایت مسائل ایمنی دانشجویان خوابگاه ها فعال شده و مسائل ایمنی از نظر بهداشت، وسائل گرمایشی و سرمایشی خوابگاهها بازبینی شود.

حجت الاسلام سید علی میرابراهیمی با تاکید بر تکریم مراجعان افزود: در پاسخگویی به دانشجویان و تکریم آنان جدی بوده و از رفتاری که باعث دلسردی آنان شود پرهیز کنید.

وی ادامه داد: با توجه به ورود شرایط جدید و سوءاستفاده دشمن از غفلت ها باید نظارت کافی از سوی رؤسای واحد ها به عمل آید و حضور بیشتری در واحد ها داشته باشند و از ماموریت های غیرضروری خودداری کنند.

کد خبر 2372754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha