۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۰۲

دانش جعفری:

استان‎ها مسیر توسعه خود را تدیون کنند/ ضرورت شناسایی مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف

استان‎ها مسیر توسعه خود را تدیون کنند/ ضرورت شناسایی مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف

اردبیل – خبرگزاری مهر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت تدوین مسیر توسعه استان ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود دانش جعفری ظهر پنج شنبه در جلسه مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام و اتاق اردبیل تصریح کرد: رسالت اتاق ها و بخش خصوصی در هر مسئله اقتصادی مشهود است و برای دست یابی به توسعه ضروری است تدوین مسیر از اتاق ها صورت گیرد.

وی با تاکید به اینکه کشورها و استان هایی که نسبت به تدوین مسیر اقدام کرده اند موفق عمل کرده اند، اضافه کرد: نمونه آن موفقیت دبی است که حتی پیشتازتر از خود امارات است.

وی تصریح کرد: با نگاهی به تجارت خارجی مشاهده می شود اغلب کشورهای منطقه خلیج فارس تا حدودی به بخشی از تجارت دبی متکی اند و دلیل آن ایجاد مزیت های مختلف از جمله در حوزه حمل و نقل است.

به گفته دانش جعفری رسالت بخش خصوصی و اتاق ها این است که هر جا مزیت سرمایه گذاری می بینند شناسایی کرده و به سرمایه گذار معرفی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است اگر سرمایه گذار در یک منطقه مزیت نسبی احساس کند بی شک در آن جا حضور خواهد یافت و ما دیگر مسئله مهاجرت سرمایه گذار را نخواهیم داشت.

وی افزود: اگر بخواهیم در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی سرمایه گذار حاضر شود یا مزیت به حدی نازل است که حتی سرمایه گذار خود استان انصراف می دهد یا مزیت نداریم و می توان ایجاد کرد.

دانش جعفری تاکید دارد که باید مشخص شود در کجاها می توان صاحب مزیت شد و اگر بتوان به سرمایه گذار چشم اندازی داد بی شک موفقیت آمیز خواهد بود.

وی با ذکر مثالی به افزایش رقم تعداد گردشگران استان طی سال های اخیر اشاره کرد و افزود: همین موضوع می تواند محور توسعه باشد.

وی تاکید کرد: اتاق ها با به کار گیری مشاوران و حتی استفاده از کارشناسان و تجارب اتاق های موفق دنیا می توانند برای محورهای توسعه برنامه ریزی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عمده مشکل عدم توسعه را نداشتن برنامه عنوان کرد و افزود: اینکه در برخی مواقع حتی در برنامه ها موفقیت نداریم به دلیل نداشتن زمینه هاغی استانی آن است.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا استان ها چشم انداز دارند، اضافه کرد: رسالت اتاق در این خصوص می تواند در سطح ملی و فراتر تعریف شود. 

کد خبر 2372763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha