۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۲۲:۱۳

امیر محمدی:

توجه به مباحث فرهنگی موجب افزایش توان یک ملت است

توجه به مباحث فرهنگی موجب افزایش توان یک ملت است

شیراز – خبرگزاری مهر: فرمانده ارشد نظامي آجا در استان‌هاي فارس و كهكيلويه و بوير احمد توجه به مباحث فرهنگی موجب افزایش توان یک ملت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اميرسرتيپ دكتر حسين محمدي عصر پنجشنبه و در آستانه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: در دوران دفاع مقدس رژيم بعثي عراق به‌ لحاظ توان نظامي و مادي نسبت به ما برتري داشت و مورد حمايت كشورهاي مختلف جهان بود، اما كفه توان معنوي و فرهنگي به سمت نيروهاي ايران سنگين ‌تر بود و همين عوامل سرنوشت نبرد را تعيين و عوض كرد.

وی با اشاره به اينكه در 200 سال اخير در سطح جهان جنگ‌هاي مختلفي را شاهد بوده‌ايم، یادآورشد: در بسياري از جنگ‌هايي كه به ‌نوعي به ايران تحميل شد، علي ‌رغم مقاومت جانانه فرزندان اين مرز و بوم، همواره در هر جنگي بخشي از خاك كشور را از دست داده‌ يا مجبورمان كرده‌اند امتيازهاي سياسي و اقتصادي بدهيم.

فرمانده ارشد نظامي آجا در استان‌هاي فارس و كهكيلويه و بوير احمد ادامه داد: اما در دوران دفاع مقدس، به‌عنوان يك سند افتخار ملت غيور ايران، نه‌ تنها وجبي از خاك به دست دشمن نيفتاد و امتيازي به هيچكس داده نشد بلكه توان، اقتدار و امنيت ايران تثبيت و موجب سرافكندگي دشمنان اين نظام، رژيم بعث عراق و حاميان اين رژيم شد.

امیر محمدی با تاكيد براينكه دوران دفاع مقدس در واقع يك حماسه ماندگار است، گفت: اين دوران برتري مطلق نيروي ايمان و اراده يك ملت، بر قدرت‌هاي پوشالي استكباري نمايش داده شد.

وي گراميداشت هفته دفاع مقدس را پاسداشت تمام جان ‌فشاني‌ها و مردانگي‌ها و ايثارهاي ملت غيور ايران اسلامي دانست و تاكيد كرد: در اين راستا همه مسئول هستيم و بايد در مسير هرچه باشكوه‌ تر شدن برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس، گام برداريم.

اميرسرتيپ محمدي همچنين نقش ارتش را در دوران دفاع مقدس ارزنده و ماندگار توصيف و تصريح كرد: ارتش جمهوري اسلامي با تقديم 48 هزار شهيد و بيش از 270 هزار جانباز، كارنامه بسيار درخشاني در خلق حماسه دفاع مقدس داشته و همواره در هر شرايط بحراني از هيچ تلاشي براي سرافرازي ميهن اسلامي كوتاهي نكرده و نمي‌ كند.

وي با تاكيد براينكه ارتش جمهوري اسلامي اكنون در بالاترين سطح از آمادگي در سال‌هاي اخير قرار دارد، گفت: صنعت دفاعي ايران اسلامي امروز بومي شده و به خود كفايي رسيده و به هيچ كشوري نيازمند نيست و اين مايه غرور و افتخار براي هر ايراني و ارتقا امنيت و ضريب ايمني ملي است.

فرمانده ارشد نظامي آجا در استان‌هاي فارس و كهكيلويه و بوير احمد با بيان اينكه امنيت، عزت و اقتدار ايران اسلامي مرهون خون شهدا است، گفت: ايثار و فداكاري رزمندگان، رهبري عالمانه امام راحل و تدابير حكيمانه مقام معظم رهبري و پايداري و استواري ملت غيور ايران،‌از عوامل سربلندي و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران است.

فرمانده ارشد نظامي آجا در استان‌هاي فارس و كهكيلويه و بوير احمد با اشاره به برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برگزاري رژه يگان‌هاي نمونه نيروهاي مسلح به ميزباني ارتش را به‌عنوان يكي از مهمترين برنامه‌ها عنوان كرد.

امير محمدي گفت: ديدار با نماينده ولي فقيه در استان، ديدار با خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران، تجليل از رزمندگان و سربازان دوران دفاع مقدس، غبارروبي مزار شهدا، اجراي مسابقات فرهنگي و ورزشي، اجراي پياده‌روي خانوادگي، اجراي برنامه شب خاطره با حضور پيشكسوتان دفاع مقدس، سركشي به آسايشگاه جانبازان، اعزام پيشكسوتان دفاع مقدس به دانشگاه‌ها و مدارس براي سخنراني، برپايي نمايشگاه دست‌آوردهاي نيروهاي مسلح، از جمله مهمترين عناوين برنامه‌هاي اين هفته است.

کد خبر 2372926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha