۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۱۷

سیادتان در گفتگو با مهر:

40 درصد تورهای خارجی فارس برای مهر و آبان لغو شد

40 درصد تورهای خارجی فارس برای مهر و آبان لغو شد

شیراز – خبرگزاری مهر: رئیس جامعه هتلداران فارس گفت: 40 درصد از تورهای خارجی استان فارس برای مهر و آبان لغو شده است.

حسین سیادتان در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد لغو تورهای خارجی در حال افزایش است باید چاره ای برای این مشکل پیش بینی کرد.

وی افزود: انجمن تورگردانان کشور پیش از این اعلام کردند که هتل های چهار و پنج ستاره فارس طی سال های 2014 و 2015 اتاق خالی در اختیار ندارند و تبلیغ گسترده ای در این خصوص در روزنامه ها انجام شد و متاسفانه در حال حاضر حدود 40 درصد تورهای استان فارس را لغو کرده اند.

رئیس جامعه هتلداران فارس گفت: یکی از دلایل این لغو کمبود هتل در اصفهان نیز هست که به خاطر برپایی همایشی در این استان رخ داد و با توجه به اینکه گردشگران خارجی تمایل دارند در حین بازدید از ایران از چند شهر استفاده کنند و امکان اقامت در استان اصفهان فراهم نبود، مجبور به لغو تورها شدند که استان فارس نیز از این امر ضربه خورد.

سیادتان همچنین ابراز داشت: در طول سه ماه تابستان، به جز ماه رمضان که فقط 25 درصد ظرفیت هتلهای استان پر بود، حدود 60 درصد ظرفیت هتلهای فارس تکمیل شد.

وی با اشاره به اینکه در کل استانهای کشور هنوز کاری برای استاندارد سازی هتل ها انجام نشده است، عنوان کرد: در حال انجام کارهای اولیه استانداردسازی هتلهای فارس هستیم که تا آخر سال بتوانیم این کار به اتمام برسد

رئیس جامعه هتلداران فارس با بیان اینکه جامعه هتلداران در سراسر کشور باید به اتحادیه تبدیل شوند، گفت: به طبع ما نیز به دنبال این قضیه هستیم و اقداماتی نیز انجام داده ایم که نتیجه اش صرف چند ماه آینده مشخص خواهد شد.

کد خبر 2375162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha