۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۰

تفاهمنامه علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد بندرعباس و مدیریت تولید برق هرمزگان امضا شد

تفاهمنامه علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد بندرعباس و مدیریت تولید برق هرمزگان امضا شد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با شرکت مدیریت مدیریت تولید برق استان هرمزگان در راستای کیفی سازی وتوسعه تعاملات آموزشی، علمی، پژوهشی، طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی و به منظور بهرمندی از امکانات ،توانمندی ها و ظرفیت های موجود تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ظهر سه شنبه در این نشست هدف از انعقاد این تفاهم نامه را، کیفی سازی دانشگاه و فعالیت های پژوهش محور دانست و تصریح کرد :دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون به دنبال کمی بودن بوده ولی از این به بعد در راستای کیفی سازی این مجموعه فعالیت خود را ادامه میدهد.

محسن دهقانی گفت:با اقدام و سیاست بی نظیر رییس دانشگاه جناب آقای دکتر میرزاده امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تجمیع پردیس‌ علوم و تحقیقات به عنوان دانشگاه جامع مطرح بوده و با داشتن 100 رشته و بالغ بر 16000 دانشجوو دارا بودن فضای آموزشی مناسب و کارگاهها و آزمایشگاههای مجهز این افتخار را دارد که به هم وطنان عزیز خدمت رسانی کند.

وی گفت: ارتباط دانشگاه با صنایع و همکاری دو جانبه در زمینه های مختلف علمی موجب میشود تا  پیشرفت و شکوفایی در جامعه به همراه داشته باشد و چرخه جامعه به حرکت در آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در این دیدارنیز نقش و جایگاه دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و مورد نیاز استان و در جهت ازمیان برداشتن چالش های موجود صنایع در استان و کشور پر رنگ بوده و هدف آن کمک به جامعه و پیشرفت کشور بوده است.

مهدی باقری گفت:ظرفیت بالای علمی دانشگاه آزاداسلامی بندرعباس در رشته های مهندسی مورد نیاز صنایع و تنوع رشته ها ی تحصیلات تکمیلی با بیش از 39 رشته کارشناسی ارشد و 8 رشته دکتری و وجود کارگاهها و آزمایشگاههای مجهز در این واحد دانشگاهی بسترمناسبیبرای فعالیت های علمی و پژوهشی فراهم کرده است.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق در استان هرمزگان ضمن خوش آمد گویی به مسولین دانشگاه نقش و جایگاه  دانشگاه آزاد اسلامی درتوسعه صنایع استان ستودنی دانست و افزود: بدون شک بدون همکاری دانشگاه و مراکز آموزشی نمی توان به اهداف مورد نیاز رسید و این امر با تعامل و همکاری این دو مجموعه امکان پذیر است.

مهندس داوود محمودی حمایت از پایان نامه های دانشجویان، استفاده از تجربه و تالیف کتب، استفاده از خدمات آموزشی و مراکز تحقیقاتی ازجمله برنامه های این شرکت یاد کرد و گفت: همکاری مشترک با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از آموزشی، پژوهشی وفنی صورت می پذیرد.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه بخار بندرعباس هزار و 320 مگاوات است و 60 درصد برق استان را تامین می‌کند، یادآور شد: این نیروگاه طی سال گذشته رتبه برتر قطعات ساخت داخل که بیش از یک میلیون یورو صرفه جویی داشته است را به خود اختصاص داده است.

محمودی با بیان اینکه نیروگاه بخار هرمزگان از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین نیروگاه‌های جنوب شرق کشور بشمار می‌رود، گفت: یکی از اهداف شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گام برداشتن در راستای اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه تخصص و تعهد پرسنل سخت کوش نیروگاه بندرعباس با اتکا به خودباوری ملی چشم انداز روشنی از این سند را به نمایش گذارده  و این امر جایگاه نیروگاه را برجسته کرده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به اقدامات برجسته زیست محیطی که هر ساله در طی تعمیرات اساسی روی واحدها انجام می شود گفت: با تعویض بسکت های لانگستروم ها و تعمیر تجهیزات احتراق بویلر کمک شایانی به کامل شدن احتراق شده البته تدوین طرح جامع زیست محیطی و تشکیل کارگروه های تخصصی در دانشگاهها در راستای حفظ سلامت جامعه موجب می شود تا در آینده این مشکل رفع گردد.

محمودی در پایان با اعلام این خبر که هفتمین کنفرانس نیروگاههای برق سراسر کشور در بهمن ماه سال جاری در بندرعباس با حضور وزیر نیرو برگزار می شود گفت : دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز با توجه به دارا بودن نیرو های متخصص و اساتید مجرب و  تجربه برگزاری همایش های ملی و فضای مناسب به عنوان حامی علمی در برگزاری این همایش ملی ،این شرکت را همراهی خواهد کرد.

گفتنی است دانشگاه آزاد بندرعباس در راستای پژوهش محورو کیفی سازی تا کنون قرارداد های زیادی با دانشگاهها و صنایع معتبر و بزرگ منعقد کرده است.

 

 

کد خبر 2376006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha