۹ مهر ۱۳۹۳، ۲۰:۳۱

روزبه:

نخبگان احزاب سیاسی در حل مشکلات جامعه همکاری کنند

نخبگان احزاب سیاسی در حل مشکلات جامعه همکاری کنند

قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: احزاب سیاسی استان باید ظرفیت انتقادپذیری خود را بالا ببرند و نخبگان سیاسی طرح و برنامه خود را برای حل مشکلات استان و کشور ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین جلسه هم اندیشی احزاب، گروهها و تشکل های سیاسی استان قزوین با حضور مرتضی روزبه استاندار، ایوب رحیمی معاون سیاسی استانداری و نمایندگان تشکلها چهارشنبه شب در سالن جلسات استانداری تشکیل شد.

مرتضی روزبه در این نشست گفت: در این جلسات باید به یکدیگر فرصت دهیم تا مسائل مطرح شود و ظرفیت پذیرش انتقاد را هم در خود بالا ببریم.

وی افزود: هیچکدام از احزاب داخل کشور از چارچوب های تعیین شده نظام خارج نیستند و این که بخواهیم کسی را متهم به مسائلی کنیم اخلاقی نیست.

استاندار قزوین بیان کرد: باور داریم مجموعه احزاب و عناصر سیاسی داخل نظام با همه گرایش ها روی اصول نظام حرفی ندارند هر چند تعابیر و برداشت آنها ممکن است در برخی امور متفاوت باشد اما نباید به گونه ای رفتار کنیم که دشمن از مواضع ما سوء استفاده کند و شاد باشد.

وی یادآورشد: دقت کنیم در زمین دشمن بازی نکنیم و اجازه ندهیم انسجام و وحدت ما را خدشه دار کنند زیرا گاهی از بی خبری یا ناآگاهی و احساسات برخی استفاده کرده و اهداف خود را پیاده می کنند لذا کسانی که حرف دشمن را بزنند مطمئنا از احزاب نیستند.


استاندار تصریح کرد: باید روی مبانی و اصول نظام در جلسات احزاب سیاسی بحث و گفتگو شود لذا از کسانی که در هر جلسه گزارش یا صحبتی ارائه می کنند انتظار داریم با تحلیل محتوی گزارش های تحقیقی و کاربردی ارائه کنند.

نخبگان سیاسی در حل مشکلات کمک کنند

روزبه اظهارداشت: هم در استان و هم در کشور مشکلات زیادی داریم مانند بحران آب که کمترین انتظار ما از نخبگان سیاسی آن است که دیدگاههای خود را برای حل این مشکلات اساسی مردم مطرح کنند و در رفع موانع مشارکت جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: باید گفتگو با یکدیگر را تمرین کنیم و ظرفیت انتقاد پذیری خود را بالا ببریم و به جای طرح مسائلی که هیچ سودی برای مردم ندارد به فکر حل مشکلات جامعه باشیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: نباید نخبگان استان که در احزاب سیاسی هستند از کنار مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بی تفاوت عبور کنند.

در این جلسه محمد حسن شفیعی ها دبیر حزب موتلفه گزارشی از آسیب شناسی احزاب و رویدادهای سالهای گذشته ارائه کرد.

در پایان نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی دیدگاههای خود را در خصوص موضوعات مختلف مطرح کردند.

کد خبر 2382129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha