۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹

مهدوی:

واقعه غدیر باید برای نسل نوجوان و جوان به درستی تبیین شود

واقعه غدیر باید برای نسل نوجوان و جوان به درستی تبیین شود

رشت – خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه واقعه غدیر باید برای نسل نوجوان و جوان به درستی تبیین شود، گفت: ولایت فقیه از واقعه عظیم غدیر نشات گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی مهدوی ظهر پنجشنبه در نشست ستاد غدیر شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت امام محمدباقر علیه السلام افزود: بر این اساس با امتداد ولایت فقیه می توان از توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب در امان ماند.

وی با بیان اینکه در پرتو غدیر جامعه به رشد و بالندگی خواهد رسید، اظهار داشت: بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه فضای مجازی و رسانه های ارتباط جمعی در عرصه ترویج فرهنگ غدیر باید در اولویت برنامه‌های مسئولان فرهنگی باشد.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: ولایت فقیه ادامه امامت بوده که توانسته با اقتدار و تدبیر ارزشمند خود در نشر و توسعه فرهنگ شیعه در سطح جهان نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه تبیین و ترویج خطبه ناب غدیر در میان نسل نوجوان و جوان بیش از پیش ضروری است، گفت: دهه ولایت بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه بوده بر این اساس اقدام های مورد نظر باید به بهترین صورت انجام شود.

مهدوی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم های دهه ولایت و امامت باید با محتوایی غنی در راستای تبیین واقعه غدیر و ولایت باشد، افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه برنامه های مورد نظر باید در طول سال انجام شود.

وی با بیان اینکه با تشریح و تبیین واقعه غدیر می توان فرهنگ علوی را در جامعه نهادینه کرد، اظهار داشت: واقعه غدیر بیانگر وحدت میان مسلمانان جهان است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست بر ضرورت تبیین درست خطبه غدیر در جامعه به ویژه در میان نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و ادامه داد: همه آموزه های دینی ریشه در فرهنگ عظیم غدیر دارد که از آن باید بیش از پیش در همه عرصه ها بهره گیری کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین گلمیرزاده با بیان اینکه انتخاب جانشین از سوی پیامبر عالیقدر بیانگر نقش موثر و مهم رهبری در جامعه است، گفت: دهه ولایت فرصتی مغتنم برای ترویج همه جانبه فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه پیام غدیر باید به همگان ارائه شود، افزود: واقعه غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه پایه و اساس اسلام از آن نشات می گیرد که باید به این مهم توجهی ویژه داشت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اظهار داشت: برنامه هایی که در طول دهه ولایت برگزار می شود باید در تمامی ایام سال تداوم داشته باشد تا جامعه با درس های انسان ساز آن آشناتر شوند.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ اسلامی در میان دانش آموزان 170 دوره گفتمان که هر کدام از این دوره ها شامل هفت جلسه است در طول سال جاری برای دانش آموزان مدارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این نشست هرکدام از مسئولان مربوطه و نمایندگان دستگاه های اجرایی شهرستان رشت به تبادل اندیشه ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

کد خبر 2382312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha