۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵

آیت‌الله صفایی بوشهری:

امام محمد باقر(ع) اسلام ناب محمدی را دوباره احیا کرد

امام محمد باقر(ع) اسلام ناب محمدی را دوباره احیا کرد

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:امام محمد باقر(ع) اسلام ناب محمدی را دوباره احیا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در جمع مردم آبپخش با تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: احیای اسلامی حقیقی در دورا امام محمد باقر(ع) انجام شد و این حضرت با جمع‌کردن جوانان و روشن‌ضمیران و عالمان در این مسیر حرکت کرد.

وی به گام‌های اساسی امام محمد باقر(ع) برای ایجاد شرایط مناسب برای مدرسه امام صادق(ع) خاطرنشان ساخت: امام محمد باقر(ع) شرایط  رشد، تعهد و کمال علمی اسلامی را مهیا کرد و اسلام با برکات مدرسه مدینه که توسط امام صادق(ع) احیا شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) باعث احیای اسلام و جلوگیری از نابودی آن شدند، اضافه کرد: در ان دوران فقط نامی از اسلامی باقی مانده بود و در دوران این دو امام عزیز شرایط احیای اسلام فراهم شد.

وی زنده کردن مکتب اهل بیت(ع) و اسلام را به عنوان بزرگترین خدمتی که امام باقر به اسلام کرد، بیان داشت و افزود: امام محمد باقر(ع) دارای شخصیت علمی بزرگی بود و کارهای علمی بزرگی را انجام داد.

آیت‌الله صفایی بوشهری یکی از مهمترین مبانی فرهنگ اسلامی را کمک به مظلوم دانست و ادامه داد: مردم ایران اسلامی همواره در این مسیر حرکت کرده و کارهای بسیار خوبی را برای کمک به مظلومان داشته اند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در بازسازی مراکز آموزشی غزه پیشقدم می‌شوند، تصریح کرد: شرایط سختی در انتظار مردم غزه است که در زمینه آموزشی و بهداشتی و... دارای مشکلات فراوانی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دانش آموزان غزه با آغاز سال تحصیلی از مراکز آموزشی محروم هستند اضافه کرد: باید برای کمک به بازسازی غزه کمک شود و مردم در این مناطق بتوانند از نعمت آموزش بهره ببرند.

کد خبر 2382333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha