۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۸

اتفاقی نو که باید تداوم داشته باشد؛

تاثیری که حضور خانواده‌های والیبالیست بر ورزش گذاشت

تاثیری که حضور خانواده‌های والیبالیست بر ورزش گذاشت

حضور خانواده اعضای تیم ملی والیبال در کنار بازیکنان این تیم در اینچئون نشان داد در صورت حمایت های لازم می توان تاثیرات روحی و روانی این اقدام را در ورزش دید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حضور خانواده‌ها در کنار قهرمانان والیبال در روزهای طولاني دوری از خانه و خانواده كه با حمایت گلرنگ میسر شد، بار ديگر اهمیت و ارزش حمایت گروه‌های کارآفرین به ویژه کارآفرینان محبوب ملی از ورزش و قهرمانان را يادآوري كرد، زيرا اين حركت، گذشته از ارزش و ارج ذاتی حمایت از ورزشکاران، ذهن‌ها را به سمت و سوي چگونگی این حمایت‌ها و نیز ایده‌های خلاق و تاثیرگذار در این زمینه برد.

به عبارتی، همواره به روش‌های متعارف و بعضاً کلیشه‌ای در حیطه حمایت از ورزش و با دید صرفاً تبلیغاتی نباید پرداخت، بلکه گاهی با اجرای ایده‌هایی جدید و بی‌چشم‌داشت همچون حمایت گلرنگ از حضور خانواده‌های قهرمانان والیبال با توجه به شرایط ویژه اردوي مسابقات جهانی و آسیایی، می‌توان سهمی اثربخش‌تر در ایجاد نتایج ارزشمند تیمی و ملی داشت.

در اين ارتباط، نگاهي به گفت‌وگوهاي واليباليست‌ها و ابراز احساساتشان روشن مي‌سازد كه چقدر اجرای يك ایده زیبا و عاطفی تاثيرگذار و عميق خواهد بود. به عبارت دیگر این اتفاق تازه از نگاهی تحلیلی آموزه‌ای اساسی را نیز به دنبال دارد و آن دقت و مطالعه و در عین حال خلاقیت در حمایت‌های متعارف کارآفرینان از عرصه ورزش است که نشان می‌دهد این رویکرد، فراتر از صرف حمایت و اسپانسری می‌تواند جنبه‌های اثربخش ویژه‌ای را نیز شامل شود و به نوعی ارزش افزوده حمایت‌های این چنینی را چند برابر سازد.

در همین زمینه، عکس‌العمل مثبت قهرمانان والیبال را نیز باید مورد توجه قرار داد که این‌گونه رفتارهاي قدرشناسانه خود می‌تواند انگیزه‌ای مضاعف برای عموم کارآفرینان باشد. به عنوان نمونه، مجتبی میرزاجان‌پور پس از پیروزی تیم ملی ایران برابر چین و راهیابی به دیدار نهایی درباره حضور خانواده‌ها گفته بود: باید از مسئولان گلرنگ تشکر کنیم. با این کاری که کردند انگیزه گرفتیم و امیدوارم با قهرمانی بتوانیم همه این محبت‌ها را جبران کنیم.

مهدی مهدوی نيز در گفتگو با سایت ایران والیبال در سخناني تاکید مي‌كند که حضور خانواده ملی پوشان در کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی نقش مهمی داشته است. او مي‌گويد: جا دارد دوباره از شرکت گلرنگ برای اعزام خانواده بازیکنان به اینچئون تشکر کنم.

فرهاد ظریف لیبروی تیم ملی والیبال نیز پیش از این در گفت‌گو با روابط عمومی فدراسیون والیبال بعد از کسب دومین پیروزی تیم ملی والیبال ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون ابتدا گفته بود: به رغم اینکه خیلی خسته هستیم اما امیدوارم رفته رفته بهتر شویم. و سپس تاکید کرده بود كه جا دارد در اینجا از مسئولان فدراسیون و شرکت گلرنگ تشکر کنم که با اعزام خانواده‌ها به اینچئون به بازیکنان انگیزه و روحیه دادند که کار با ارزشی است.

آنچه قابل جمع‌بندی است از یک سو دقت نظر و نگاه متفاوت و اثربخش کارآفرینان حامی است که در این مورد خاص گلرنگ را می‌توان نام برد و از سوی دیگر قدردانی قهرمانان از این حمایت و همراهی است. اتفاق تازه‌ای که می‌تواند با توسعه و فراگیری هر چه بيشتر، نتایجی طلایی‌تر را برای ورزش ایران به دنبال آورد.

کد خبر 2392806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha