۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۹:۰۴

ستاری به مهر خبر داد:

همکاری با اساتید ایرانی مقیم آمریکا و کانادا/ آمار جدید نخبگان به زودی اعلام می‌شود

همکاری با اساتید ایرانی مقیم آمریکا و کانادا/ آمار جدید نخبگان به زودی اعلام می‌شود

رئیس بنیاد ملی نخبگان در خصوص آمار های مختلف خروج تحصیلکرده ها از کشور گفت: به دلیل اینکه این آمار هنوز قطعی نیست، نمی توانم آن را اعلام کنم.

 سورنا ستاری در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: اولا تعریف نخبه در سیستم ما فرق می کند، به همین دلیل آماری که در خصوص خروج تحصیلکرده ها از کشور است، را ندارم.

وی با بیان اینکه خروج از کشور ممکن است هر فردی باشد، اذعان داشت: این آمار را نمی توانم رد و یا تایید کنم، چون آمار خاصی راجع به این قضیه ندارم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: ما در معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان تنها آمار افرادی را داریم که تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند و این آمار آخرین بار در سال گذشته به شورایعالی  انقلاب فرهنگی اعلام شده است.

ستاری در ادامه تاکید داشت: اکنون در پی دستیابی به آمار جدید خروج نخبگان از کشور هستیم، و این آمار تنها به افرادی که تحت پوشش بنیاد هستند، تعلق دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: به دلیل اینکه این آمار هنوز قطعی نیست، نمی توانم آن را اعلام کنم.

وی با بیان اینکه کارهای نخبگان در بنیاد ملی نخبگان پیگیری می شود، افزود: معاونت بین الملل که در معاونت علمی و فناوری فعال شده تا کنون توانسته 70 الی 80 نفر از اساتید نخبه که فقط در آمریکا و کانادا بوده اند را از طریق زیر ساخت های ارتباطی معاونت به ایران (نه برای اقامت) باز گرداند.

کد خبر 2393799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha