۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۲۳:۲۳

سلاحورزی:

فرهنگ غنی لرستان به کشور معرفی شود/ نقش تاثیر گذار صدا و سیما

فرهنگ غنی لرستان به کشور معرفی شود/ نقش تاثیر گذار صدا و سیما

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان بر ضرورت معرفی فرهنگ غنی و آداب و رسوم این استان به استانهای مختلف کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، لیلا سلاحورزی شامگاه چهار شنبه در جلسه چگونگی مشارکت نخبگان در مسائل فرهنگی و اجتماعی لرستان با بیان اینکه استان لرستان دارای فرهنگ غنی است اظهار داشت: این فرهنگ غنی و آداب و رسوم آن باید به استانهای مختلف کشور معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه معرفی فرهنگ غنی لرستان در جذب سرمایه گذاران به این استان تاثیر فراوانی خواهد داشت عنوان کرد: در این راستا فعالان و نخبگان حوزه فرهنگ استان می توانند در قالب اتاق فکر حوزه فرهنگ لرستان پیشنهادات و راهکارهای خود را برای ارتقا و معرفی فرهنگ غنی این استان ارائه دهند.

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره حضور استان لرستان در نمایشگاه معرفی میراث فرهنگی استانهای مختلف کشور در اصفهان بیان داشت: به واقع باید گفت که غرفه استان لرستان در این نمایشگاه از سایر غرفه ها شلوع تر بود و استقبال فراوانی از محصولات ارائه شده در آن صورت گرفت.

سلاحورزی با تاکید بر اینکه این فرهنگ غنی و ظرفیتها و پتانسیلهای استان باید برای همه معرفی شود گفت: این امر باید از سوی صدا و سیمای مرکز استان صورت گیرد.

وی با تاکید بر نقش مهم و تاثیر گذار صدا و سیما برای معرفی فرهنگ لرستان و همچنین آداب و رسوم آن به کشور بیان داشت: متاسفانه باید گفت که صدا و سیمای مرکز لرستان در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است.

راه اندازی اتاق فکر حوزه فرهنگ لرستان قابل تقدیر است

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان نیز در این جلسه با اشاره به راه اندازی اتاق فکر و ایده در حوزه فرهنگ استان عنوان کرد: ایجاد این اتاق فکر از سوی استاندار لرستان قابل تقدیر است.

گودرز کریمی فر با بیان اینکه این امر در راستای ارتقا حوزه فرهنگ استان بسیار تاثیر گذار است گفت: ایجاد این اتاق فکر نشان دهنده توجه جدی مدیریت ارشد لرستان به مقوله فرهنگ است.

وی با بیان اینکه ایجاد این اتاق فکر موجب پویایی حوزه فرهنگ لرستان خواهد گفت: فرهنگ مقوله ای گسترده است و پیشنهاد می شود که در زیر مجموعه این اتاق فکر کارگروه های مختلفی راه اندازی شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با تاکید بر ارائه راهکارهای لازم از سوی اعضا این اتاق فکر برای ارتقا حوزه فرهنگ استان تصریح کرد: علاوه بر ارائه این راهکارها باید زمینه لازم برای اجرای آنها نیز در استان فراهم شود.

کریمی فر همچنین بر ضرورت ارائه راهکارهای لازم در راستای تقویت فرهنگ خودباوری، فرهنگ مثبت اندیشی، فرهنگ تقویت بخش خصوصی و همچنین نظام مند کردن باورها و ارزشها در استان تاکید کرد.

 

کد خبر 2394525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha