۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۳

مهر گزارش می دهد+ عکس و فیلم

آخرین اخبار از مرزهای اربعینی/ عبور بیش از ۳ میلیون زائر

آخرین اخبار از مرزهای اربعینی/ عبور بیش از ۳ میلیون زائر

تردد زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) هر روز که به اربعین نزدیکتر می شویم، بیشتر و پرشورتر می شود، مرزهای کشور این روزها مملو از دلسوختگان و دلباختگان حسینی است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حضور پرشور اقشار مختلف مردم برای شرکت در راهپیمایی اربعین، امسال گسترده‌تر از سال‌های پیش است به طوری که تا دیروز ۲۹ مرداد، خروج ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزها به ثبت رسیده است.

مهران دروازه عتبات عالیات است، از اول صفر مترددین از مرز مهران به یک میلیون و ۸۳۰ هزار رسید که از این تعداد یک میلیون و ۳۱۶ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور عراق شدند و مابقی از طریق همین مرز وارد کشور شدند.

از بامداد نیز تا ساعت ۸ صبح امروز حدود ۸۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند که از این تعداد ۴۲ هزار از مرز مهران خارج شدند. همچنین ۳۹.۹ درصد زوار از مرز مهران وارد کشور شدند.

تردد یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۳۷۹ زائر از مرزهای شلمچه و چذابه نیز برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی ثبت شده است.

در بازه زمانی مذکور ۳۳۹ هزار و ۷۶۰ زائر ایرانی وارد شده‌اند که ۶۹ هزار و ۸۴۶ نفر از مرز چذابه و ۲۶۹ هزار و ۹۱۴ زائر از مرز شلمچه بوده است. همچنین خروج ۸۳۲ هزار و ۵۴۸ زائر ایرانی ثبت شده که از این تعداد ۶۵۰ هزار و ۸۵۶ نفر از مرز شلمچه و ۱۸۱ هزار و ۶۹۲ زائر از مرز چذابه بوده است.

خروج ۸۵ هزار و ۲۵۰ زائر خارجی از ۲ پایانه مرزی به ثبت رسیده که ۶۰ هزار و ۱۶ زائر از شلمچه و ۲۵ هزار و ۲۳۴ نفر از چذابه تردد داشته‌اند. همچنین ۲۴ هزار و ۸۲۱ زائر خارجی وارد شده‌اند که ۱۹ هزار و ۸۴۴ نفر در پایانه شلمچه به ثبت رسیده و ۴ هزار و ۹۷۷ نفر از پایانه مرزی چذابه بوده است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ هزار و ۳۸۱ زائر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند که ۴۱ هزار و ۷۷۹ زائر خارج شده و ۲۶ هزار ۶۰۲ نفر نیز وارد کشور شده‌اند.

از تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق پایانه مرز خسروی ۲۶ هزار ۳۸۵ نفر ایرانی و ۲۱۷ نفر خارجی بودند.

در مجموع و از زمان آغاز طرح پیاده روی اربعین نزدیک به ۷۲ هزار نفر زائر ایرانی و خارجی نیز از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده‌اند.

کد خبر 6201857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha