۲۳ آذر ۱۳۸۸، ۱۳:۵۴

دو هزار خوزستانی در "روز دانشگاه با درهای باز" از دانشگاه چمران بازدید کردند

دو هزار خوزستانی در "روز دانشگاه با درهای باز" از دانشگاه چمران بازدید کردند

اهواز - خبرگزاری مهر: در سومین روز از هفته پژوهش و فناوری با عنوان «روز دانشگاه با درهای باز» از صبح دوشنبه دربهای دانشگاه شهید چمران به روی بازدیدکنندگان گشوده شد و تاکنون دو هزار نفر وارد این دانشگاه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، در این روز علاقمندان به دانشگاه و پژوهش از بخشهای مختلف دانشگاه شامل دانشکده‌ها، چاپخانه، موزه علم و طبیعت، نمایشگاه کتاب در ساختمان کتابخانه مرکزی و... بازدید می‌کنند.

از نخستین ساعات امروز بازدید از بخشهای ذکر شده با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان به ویژه دانش ‌آموزان مدارس آغاز شده و تاکنون بیش از دو هزار نفر برای بازدید از دانشگاه شهید چمران اهواز، وارد این محیط شده‌‌اند.

امکان بازدید از بخشهای مختلف دانشگاه تا ساعت 17 ادامه دارد و پیش بینی می‌شود در روز دانشگاه با دربهای باز تعداد بازدیدکنندگان از دانشگاه شهید چمران از پنج هزار نفر فراتر رود.

روز دانشگاه با درهای باز به منظور ایجاد ارتباط سازنده میان پژوهشگران و دانشگاه و آشنا کردن هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان با فضای دانشگاه و پژوهش و افزایش سطح اطلاعات مراجعه‌ کنندگان در رابطه با محیط دانشگاه، رشته‌ها، امکانات و تجهیزات و .... دانشگاه در تقویم هفته پژوهش و فناوری کشور به ثبت رسیده است که هر فرد علاقمند می‌تواند در آن روز آزادانه و بدون هیچ مجوز یا مدرکی به فضای علم و پژوهش قدم بگذارد و از آن بهره‌مند شود.

همچنین در سومین روز از هفته پژوهش که با عنوان «پژوهش، رمز نوآوری و شکوفایی» نامگذاری شده، تعدادی سمینار علمی و ‌آموزشی پژوهشگران دانشگاه‌ ها، صنایع و دستگاه‌های اجرایی در دانشکده‌‌‌های دانشگاه شهید چمران برگزار می شود.

امروز سه سمینارعلمی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، شش سمینار در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، سه سمینار در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، چهار سمینار در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دو سمینار در شرکت مخابرات خوزستان و در هر کدام از دانشکده ‌های الهیات و معارف اسلامی، علوم، علوم ریاضی و کامپیوتر و نیز جهاد دانشگاهی و نیروگاه رامین اهواز نیز یک سمینار علمی و آموزشی ارائه می‌شود.

کد خبر 1000257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha