۲۳ آذر ۱۳۸۸، ۱۷:۳۲

سردار رادان عنوان کرد:

بودجه انسداد مرزها امسال بسیار کمتر از سال گذشته است

بودجه انسداد مرزها امسال بسیار کمتر از سال گذشته است

بیرجند - خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: امسال بودجه انسداد مرز به وزارت کشور اختصاص یافته که به واسطه بحثهای جابجایی وزیر کشور و تاخیر در واگذاریها بودجه امسال بسیار کمتر از بودجه سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، سردار احمد رضا رادان ظهر دوشنبه در حاشیه سفر خود به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران در زمینه بودجه انسداد مرزهای کشورافزود: انجام کشت جایگزین با وضعیت حال حاضر افغانستان که دو کشور انگلیس و آمریکا در آنجا حضور دارند امکان پذیر نیست و همچنان باید طرح انسداد مرزها را در دستور کار داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با اقدامات مجلس و حمایت های دولت بودجه مرزهای کشور افزایش یابد.

رادان با بیان اینکه اعتباراتی که در بخش انسداد مرز هزینه می شود برای کشور فایده های زیادی در برخواهد داشت، بیان داشت: انسداد مرز در منطقه سیستان و بلوچستان به اندازه قابل قبولی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی نیز به شدت با کاهش قاچاق مواد مخدر روبرو بوده ایم، اظهارداشت: بخش هایی از میرجاوه، جکی گور و سروان در استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش کنترل رفته است که باید به منطقه سراوان توجه ویژه ای شود.

سرداررادان مشکل خراسان جنوبی را در زمینه مرزی را تنها در منطقه هامون این استان دانست و افزود: در آینده بسیار نزدیک شاهد اقدامات خوبی در این منطقه نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 85 درصد انسداد مرزهای این استان انجام شده است، گفت: در سیستان و بلوچستان کار برای انسداد مرزها هنوز خیلی زیاد است و امیدواریم با دریافت بودجه کافی بتوانیم گامهای بلندی در این زمینه برداریم.

وی در خصوص تعاملات نیروی انتظامی با دو کشور افغانسان و پاکستان در زمینه مرزبانی و حفاظت از مرزها گفت: کشور افغانستان قادر به کنترل مرزهای خود نیست و مرزبان دو کشور ایران است و از کشور پاکستان نیز انتظار بیشتری است زیرا استقرار مناسبی در مرزهای خود ندارند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه هدف خود از سفر به خراسان جنوبی را بررسی وضعیت و امکانات مرزهای استان، بررسی وضعیت امنیتی منطقه و رسیدگی به وضعیت فرماندهی انتظامی این استان عنوان کرد و گفت: با همت پرسنل نیروی انتظامی و همکاری مردم این منطقه خراسان جنوبی یکی از امن ترین استانهای کشور که در کنار نامن ترین کشور یعنی افغانستان است، می باشد.

سردار رادان بیان داشت: استان خراسان جنوبی شاخص های امنیتی خوبی را در جلوگیری از وقوع، پیشگیری، مقابله و کنترل با جرم داشته است.

وی در خصوص امنیت درون شهری خراسان جنوبی نیز اظهارداشت: تنها نگرانی ناجا در زمینه ترافیک شهری این استان است که باید در این زمینه فرهنگسازی صورت گیرد.

کد خبر 1000406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha