۳۰ آذر ۱۳۸۸، ۱۹:۰۲

عدم نظارت شهرداری ارومیه بر ساخت و ساز های غیرمجاز

عدم نظارت شهرداری ارومیه بر ساخت و ساز های غیرمجاز

ارومیه - خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه از عدم نظارت شهرداری بر ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر انتقاد کرد.

پرویز جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر در ارومیه، با بیان اینکه متاسفانه در محدوده شهر ارومیه، ساخت و سازهای غیر مجاز زمین های با کاربریهای خدماتی را اشغال کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر در زمین هایی با کاربری های ورزشی، درمانی، کتابخانه ای و مدرسه بخصوص در مناطق حاشیه ای و نیازمند شهر اماکن مسکونی و تجاری ساخت و ساز شده اند.

وی عدم رعایت مسائل ایمنی و اصول شهرسازی و به وجود آمدن ناهماهنگی در نمای کلی شهر را از دیگر مشکلات موجود ناشی از ساخت و ساز غیر مجاز در ارومیه عنوان و خاطر نشان کرد: متاسفانه هم اکنون برای عدم پرداخت عوارض به شهرداری شاهد تفکیک قولنامه ای زمین ها هستیم که این امر باعث ساخت و ساز در محدوده قانونی و مناطق برخوردار شهر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز در داخل محدوده شهری باید با صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری همراه باشد، بیان داشت: حفظ کاربری اراضی متناسب با توپوگرافی و طرح جامع تفصیلی شهر و حفظ کاربری باغات و اراضی کشاورزی از مهمترین دلایل جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز است.

جلیلی با اشاره به اینکه متولی اصلی مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شهرداری ها هستند، افزود: قوه قضائیه، نیروی انتظامی، فرمانداری و استانداری نیز باید شهرداری ها را یاری کنند که متاسفانه در این راستا همکاری لازم با این نهاد انجام نمی شود.

کد خبر 1003831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha