۲۹ آذر ۱۳۸۸، ۱۵:۲۵

170 مبلغه به مناطق شهری و روستایی استان مرکزی اعزام شدند

170 مبلغه به مناطق شهری و روستایی استان مرکزی اعزام شدند

اراک - خبرگزاری مهر: کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اعزام بیش از 170 نفر از خواهران مبلغه در ایام محرم و صفر به مناطق مختلف شهری و روستایی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، مریم حسینی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: این خواهران مبلغه در حسینه ‌ها، مسجدها، مدرسه‌ ها و هیئت‌های مذهبی بانوان به روضه‌ خوانی، سخنرانی صحیح و مستند و بیان اهداف عاشورا و قیام امام حسین (ع) و مسائل احکام می ‌پردازند.

وی تدریس قرآن و احکام، بیان مسائل دینی، تبیین ویژگی‌ های امامان و آسیب‌ شناسی مسائل خرافی را از دیگر اهداف اعزام خواهران مبلغه برشمرد و اظهار داشت: 70 نفر از مبلغه‌ ها بومی و دارای رتبه تبلیغی هستند.

کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه این خواهران اعزامی دارای تحصیلات حوزوی هستند، تصریح کرد: 50 نفر از این خواهران مبلغه از شهر قم اعزام می‌ شوند.

حسینی از برگزاری کارگاه  آموزشی هیئتهای مذهبی بانوان در ایام محرم خبر داد و افزود: این کارگاه دو روزه با هدف آسیب‌ شناسی دینی، آسیب ‌شناسی عزاداری و آسیب شناسی زیارت برگزار می ‌شود.

وی با اشاره به وجود 280 هیئت مذهبی بانوان در سطح استان مرکزی اضافه کرد: از این تعداد 130 هیئت مذهبی متعلق به شهر اراک است.

کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بازدید از مراسمهای هیئتهای مذهبی،‌ ارائه نشریات فرهنگی به هیئت‌های مذهبی، توزیع ویژه نامه تبلیغ به خواهران طلبه، توزیع ویژه نامه خیمه به هیئتهای مذهبی بانوان و مجله مبلغان با عنوان شبستان اندیشه خواهران طلبه اعزامی را از ویژه برنامه ‌های ایام محرم حوزه امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بیان کرد.

کد خبر 1003874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha