۳ دی ۱۳۸۸، ۱۶:۲۳

علم الهدی:

وظیفه دانشگاه جلوگیری از بروز بدعت در قالب نوآوری است

وظیفه دانشگاه جلوگیری از بروز بدعت در قالب نوآوری است

مشهد - خبرگزاری مهر: امام جمعه مشهد گفت: وظیفه مسئولان و اساتید دانشگاه ها جلوگیری از بروز بدعت در قالب نوآوری است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر پنجشنبه در همایش تفاوت بدعت و نوآوری از دیدگاه قرآن و حدیت در مجتمع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: جامعه ای که در آن انسان شناسی اسلامی جریان دارد همواره باید پویا و در حال تعالی باشد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در انسان شناسی اسلام هدف کامل خداگونگی است و انسان به لحاظ انسانیتی که دارد به سوی این هدف والا در حرکت است.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: در هر نسلی پیدایش شرایط در عرصه های اجتماعی و سیاسی باعث فرهنگسازی خاص و ویژه همان نسل می شود که موقعیتهای اجتماعی و سیاسی خاصی را به زندگی تحمیل می کند و بنابراین نقش نهادینه آن را بر فرهنگ بومی همان ملت مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به پیدایش فرهنگی هر نسل خاطرنشان کرد: پیدایش فرهنگی در نسلهای جدید نوآوری را به عرصه فرهنگی می آورد که جوامع امروزی ناگزیر از کابرد آن هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در حال حاضر بدون نوآوری زندگی در اجتماع ممکن نیست زیرا که نوآوری هم پویایی زندگی را حفظ می کند و هم شادابی و نشاط تازه ای به زندگی می دهد.

آیت الله علم الهدی افزود: با تمام این اوصاف باید از بروز بدعت در قالب نوآوری در جامعه به خصوص جامعه دانشگاهی ما جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: دگر اندیشی دیگر آفتی است که در برابر حسن نوگرایی به جامعه انسانی راه یافته و در زمان پیدایش فرهنگی باعث رسوخ اندیشه های خارج از دین و غالبا غربی به متن جامعه اسلامی شده است.

امام جمعه مشهد افزود: اگر در زمان تشخیص حق از باطل در نظریه های دیگران دگر اندیشی به ذهن نسل جوان ما راه یابد یک چاله عمیق و گودالی شیطانی در پیش پای آنها گشوده خواهد شد.

کد خبر 1006247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha