۳ دی ۱۳۸۸، ۱۵:۰۷

تحولات امنیتی پاکستان/

کشته شدن 4 نفر در عملیات انتحاری در پیشاور

کشته شدن 4 نفر در عملیات انتحاری در پیشاور

بر اثر یک حمله انتحاری در شهر پیشاور پاکستان 4 نفر کشته و بیش از 10 نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی وقوع یک عملیات تروریستی انتحاری در نزدیکی یک ایست بازرسی پلیس در شهر پیشاور بیش از 14 نفر کشته و زخمی شدند.

طبق گزارشهای رسمی، این انفجار که در یک خیابان پررفت و آمد در پیشاور روی داده به ساختمانها و وسایل نقلیه بی شماری آسیب زده است. این در حالی است که در نزدیکی محل انفجار گروهی از مسیحیان پاکستان خود را برای برگزاری مراسم شبهای کریسمس آماده می کرده اند.

یک مقام پلیس محلی به خبرگزاری فرانسه گفت که فرد انتحاری در حالی که قصد عبور از پست بازرسی و احتمالا رساندن خود به این کلیسا را داشته، پس از مظنون شدن پلیس به خود اقدام به انفجار بمب همراهش کرده است.

بر اثر این اقدام تروریستی، سه عابر پیاده به همراه یک نیروی پلیس جان باخته اند. بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی اسلام آباد، از تابستان 2007 میلادی تا کنون بیش از 2 هزار و 700 شهروند پاکستانی بر اثر حملات تروریستی کشته شده اند.

خاطرنشان می شود روز سه شنبه نیز در پی یک حمله انتحاری به باشگاه خبرنگاران در شمال غرب پاکستان 20 نفر کشته و زخمی شدند. در این رابطه پلیس گزارش داد که یک مامور این نیرو پس از آنکه از ورود یک فرد مظنون به داخل باشگاه جلوگیری کرده، وی اقدام به انفجار بمب همراه خود نموده است.

کد خبر 1006260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha