۵ دی ۱۳۸۸، ۱۵:۲۳

در گفتگو با مهر عنوان شد:

ابوالفضل(ع) پرچمدار وفاداری و شجاعت/ پایبندی به ولایت درس ماندگار عباس(ع)

ابوالفضل(ع) پرچمدار وفاداری و شجاعت/ پایبندی به ولایت درس ماندگار عباس(ع)

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به برخی ویژگیهای حضرت ابوالفضل(ع)، ایشان را چهره ای شاخص در راس وفاداری و شجاعت خواند.

حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد، با اشاره به آیاتی از قرآن در زمینه پیامبری حضرت موسی (ع)، اظهار داشت: حضرت موسی پس از مبعوث شدن به پیامبری از خداوند سه چیز خواست که سعه صدر، قدرت بیان و انتخاب یک همراه و یاور از جمله این درخواستها بود.

وی با اشاره به نقش یک معاون و همراه خوب در مبارزه با طاغوت، عنوان کرد: حضرت امام حسین(ع) در واقعه کربلا برای خودش معاون و وزیری بی بدیل انتخاب کرد که این شخص حضرت ابوالفضل العباس(ع) بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر اینکه حضرت عباس(ع) دارای فضائل فراوانی بوده است به برخی روایات درباره "قمر بنی هاشم" اشاره کرد و بیان داشت: ایشان از بصیرت و ایمان بالایی برخوردار بودند.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه حضرت ابوالفضل(ع) در امتحان عاشورا و در صحنه کربلا با موفقیت و سربلند بیرون آمد، ادامه داد: شهادت حضرت عباس(ع) برای امام حسین(ع) بسیار سخت و ناگوار بود که این امر حکایت از جایگاه والا و بزرگ ایشان نزد امام سوم شیعیان دارد.

وی با تاکید بر اینکه حضرت عباس در اوج شجاعت، وفاداری، ایمان، ادب و انسانیت قرار داشت، به روایتی از امام سجاد اشاره کرد و یادآور شد: برای حضرت ابوالفضل(ع) در نزد خدا مقامی برقرار است که همه به آن غبطه می خورند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه یکی از ارزشهای الهی و انسانی که جزو صفات برجسته یک مومن تلقی می شود وفاداری است، عنوان کرد: وفاداری و شجاعت نشانه مومن و از خصوصیات ائمه اطهار (ع) است.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه مسئله شجاعت و وفاداری به ولایت یک مسئله مهم در اسلام است، خاطرنشان کرد: هیچ عذری برای ترک این فضیلت وجود ندارد.

وی ثمره شجاعت را "غیرت" دانست و بیان داشت: شجاعت زمینه ساز بیان حقایق است و یکی از صفات مومن "شجاعت در بیان" است.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه زمانی که پای حق و باطل در میان است باید حقایق را مطرح کرد به "رجزخوانی" حضرت ابوالفضل(ع) در صحنه کربلا اشاره کرد و افزود: یکی از درسهای قیام عاشورا که از حضرت ابوالفضل(ع) بجا مانده است و عزاداران باید به آن توجه داشته باشند بحث شجاعت در بیان حقایق است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان همچنین با اشاره به شجاعت حضرت ابوالفضل(ع) در صحنه کربلا و نهضت عاشورا در مقابله با دشمن، یادآور شد: ایشان هیچگاه دست از امام و رهبر و مقتدای خود برنداشت و تا پای جان ایستادگی کرد که این امر خود حاوی نکات مهم و قابل تامل درباره این شخصیت فرزانه است.

وی با اشاره به ولایتمداری حضرت عباس(ع)، تصریح کرد: ماندن حضرت ابوالفضل(ع) بر عهد و پیمان خود با ولایت از جمله درسهای ماندگار قیام عاشورا محسوب می شود.

کد خبر 1006618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha