۱۳ دی ۱۳۸۸، ۸:۳۱

مدیرعامل بنیاد دعبل: بیمه 2500 مداح دربنیاد دعبل/ مداحان سالخورده برای بیمه در اولویت هستند

مدیرعامل بنیاد دعبل: بیمه 2500 مداح دربنیاد دعبل/ مداحان سالخورده برای بیمه در اولویت هستند

مدیرعامل بنیاد دعبل با اشاره به اینکه 2050 مداح در لیست بیمه هستند که با احتساب مستمری‌بگیران شمار آنها به 2500 نفر می‌رسد، گفت: 12 هزار مداح در این بنیاد پرونده دارند و از این پس افراد سالخورده برای بیمه در اولویت خواهند بود.

سید مرتضی توکلی مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سالهای اخیر با تعامل مناسب این بنیاد و سازمان تبلیغات اسلامی، قدمهای مؤثری جهت حفظ و اشاعه هویت ستایشگری در عرصه فرهنگ ایران برداشته شده است.

وی  با اشاره به اینکه یکی از اهداف 9 گانه این بنیاد بحث بیمه و حمایت مالی از پیرغلامان و پیشکسوتان عرصه مدح و ستایشگری است گفت: قرار است پرونده های مداحان در بنیاد دعبل کاملتر شوند .

12 هزار پرونده در بنیاد

توکلی با یادآوری اینکه در مراحل اولیه ثبت نام و تشکیل پرونده برای مداحان به طور طبیعی همه اطلاعات مهم درج نشده است گفت: در حال حاضر قرار است با مشارکت مجموع 12 هزار نفری که در این بنیاد پرونده دارند از طریق پست اطلاعات تکمیلی به این پرونده ها اضافه شود.

مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی با تصریح این نکته که نظیر بانک اطلاعات مداحان بنیاد دعبل در هیچ نقطه ای از کشور با این کمیت و کیفیت وجود ندارد ادامه اداد: چارچوب مشخصی برای اطلاعات پرونده ها در هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی تصویب شده و براساس این استانداردها اصلاحات جدید شکل می گیرد تا فهرست نهایی خللی نداشته باشد.

مداحان سالخورده در اولویت بیمه

توکلی یادآور شد: از این پس قرار است اولویتهای خدمت رسانی مشخص شوند، برای مثال بر همین اساس در مسئله بیمه و خدمت رسانی درمانی کسانی که سن بیشتری دارند نسبت به جوانانی که هنوز قوه و بنیه کار کردن دارند اولویت دارند.

وی اظهار داشت:  در حال حاضر لیست بیمه شدگان این بنیاد 2050 نفر است و با افزودن تعداد مستمری بگیریان این رقم به 2500 نفر افزایش می یاد، به طور کلی 12 هزار نفر در این بنیاد پرونده دارند. تعداد زیادی از مداحان با سابقه و نیازمند متقاضی بیمه هستند اما به علت عدم افزایش اعتبار طی دو سال اخیر این فرآیند متوقف شده است.

سید مرتضی توکلی گفت: از نظر این مرکز و در صورت تأمین اعتبار کسانی که در آستانه 60 سالگی هستند باید زودتر از سایرین در لیست بیمه قرار بگیرند تا در آینده بتوانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

کد خبر 1009988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha