۱۴ دی ۱۳۸۸، ۱۳:۰۷

170 مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی ادبیات کردی ارسال شد

170 مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی ادبیات کردی ارسال شد

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان از ارسال 170 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش بین المللی ادبیات کردی خبر داد.

نجم الدین جباری در گفتگو با خبرنگار مهر در سنندج اظهار داشت: تا کنون 170 مقاله از کشورهای مختلف جهان به دبیرخانه نخستین همایش بین المللی ادبیات کردی که بهار سال آینده در دانشگاه کردستان برگزار می شود، ارسال شده است.

وی ادامه داد: نخستین همایش بین المللی ادبیات کردی اردیبهشت سال آینده و به همت دانشگاه کردستان و با هدف شناخت زوایای ادب کردی، شناخت عوامل موثر بر سبکها و ژانرهای ادب کردی، بررسی ادوار تاریخ ادب کردی و بررسی میزان تاثیر متقابل ادب و فرهنگ کردی با ملتهای همجوار برگزار می شود.

دبیر علمی نخستین همایش بین المللی ادبیات کردی عنوان کرد: تا امروز بیش از 170 مقاله از صاحب نظران و پژوهشگران کشورمان و سایر کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی برای شرکت در این همایش ارسال شده است که با توجه به وضعیت موجود انتظار می رود که تا پایان دی ماه این آمار افزایش پیدا کند.

جباری بیان داشت: علاوه بر استان کردستان بیشترین مقالات رسیده به همایش از استان کرمانشاه بوده و بعد از کرمانشاه، استانهای تهران و ایلام دارای بیشترین مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش بین المللی هستند.

وی با اشاره به استقبال نویسندگان و صاحب نظران بین المللی برای حضور در این همایش خاطرنشان کرد: تاکنون 16 مقاله از کشور عراق، نه مقاله از کشور ترکیه و مقالاتی از نویسندکان کشورهای انگلستان، استرالیا و سوئد نیز به دبیرخانه این همایش ارسال شده و با توجه به هماهنگی های که صورت گرفته قرار است تعدادی دیگر از نویسندگان خارجی آثار خود را برای حضور در این همایش ارسال نمایند.

رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان در پایان گفت: در حال حاضر هیئت انتخاب کار داوری چکیده آثار رسیده را بررسی و به مرور به افراد شرکت کننده اطلاع داده می شود که اصل مقاله را به دبیرخانه ارسال نمایند و بعد از این مهم نیز کار داوری توسط 17 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و اساتید و صاحب نظران این عرصه صورت خواهد گرفت.

نخستین همایش بین المللی ادبیات کردی به همت دانشگاه کردستان و طی روزهای 15 و 16 اردیبهشت در سنندج برگزار و علاوه بر تقدیر از آثار برتر قرار است از صاحب نظران و پژوهشگران زبان و ادبیات کردی نیز تجلیل و تقدیر به عمل آید.

کد خبر 1011108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha