۱۷ دی ۱۳۸۸، ۱۳:۲۷

تا پایان سال 89؛

مرکز مدیریت راه در استانهای کشور راه اندازی می شود

مرکز مدیریت راه در استانهای کشور راه اندازی می شود

تبریز - خبرگزاری مهر: معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: تا پایان سال 89 در سطح تمامی استانهای کشور مرکز مدیریت راه دایر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر از تبریز، شهریار افندی زاده با اشاره به اولویت های جدید وزارت راه گفت: برای پرهیز از روزمرگی و مشخص شدن اولویت ها در کنار برنامه چشم انداز توسعه، استراتژی مناسبی تدوین شده و با استفاده از نیروهای کوشا و بی ادعای فعال در این بخش در حال اجراست.

وی تصریح کرد: بخش حمل و نقل از بخش های مهم و زیرساختی توسعه بوده و با توجه به اینکه 90 درصد حمل و نقل کشور از طریق جاده ها صورت می گیرد اهمیت توجه به این بخش بیشتر نمود پیدا می کند.

وی در کنار احداث و توسعه راه، نگهداری و حفظ این سرمایه های ملی را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر نگاه نگهداری بر سازمان حمل و نقل حاکم است.

افندی زاده اظهار داشت: با توجه به محدودیت امکانات موجود، اولویت کنونی این بخش نگهداری راه های اصلی است که ایفاگر نقش ملی بوده و در سیستم کلان کشور نیز تاثیرگذار است.

معاون وزیر راه ، تجهیز راه های مواصلاتی کشور به گارد ریل و مبلمان جاده را ضروری دانست و گفت: از آنجا که 70درصد تصادفات به دلیل سرعت زیاد رخ می دهد، مدیریت سرعت از طریق نصب تابلوی سرعت در تمام جاده ها در دستور کار قرار دارد.

افندی زاده با اشاره به اینکه با نصب تابلوی سرعت 20 درصد تصادفات کاهش می یابد، خاطرنشان کرد: ایمنی راه بدون توجه به وسیله نقلیه و راننده ممکن نمی شود و استفاده از سیستم های هوشمند برای ارتقای ایمنی جاده ها بکار می رود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین از تدوین بانک اطلاعات راه در وزارت راه و ترابری برای در دسترس بودن وضعیت جاده ها خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر جاده های کشور دارای 66 کیلومتر تونل است که این میزان تا پایان سال جاری به 78 کیلومتر می رسد.

معاون وزیر راه و ترابری، تعامل موجود در بخش راه بین ارگانهای مسئول از قبیل پلیس راهور و امداد و نجات را در کاهش تلفات جاده ای موثر دانست و گفت: در هشت ماه سال جاری آمار تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه به خصوصیات مدیران دولت اسلامی اشاره کرد و گفت: از جمله خصوصیات یک مدیر مسئول، هدایت سیستم، شناسایی و رفع نقاط ضعف و استفاده بهینه از نقاط مثبت افراد است.

افندی زاده به عملیاتی شدن اهداف کلان بخش راه با توجه به محدودیتها و بهره گیری بیشتر از توان بومی از طریق تعامل با مسئولان استان تاکید کرد و افزود: به رغم توجه وزارت راه به آذربایجان شرقی و ارتقای 37 درصدی بودجه هزینه شده در این استان، بودجه استانی این بخش با 45 درصد کاهش در سال گذشته مواجه بود.

وی با اشاره به اینکه مدیران بخش راه معمولا از داخل وزارتخانه و با توجه به سابقه و تواناییهای شان انتخاب می شوند، اظهار داشت: به رغم محدودیت ها با توجه به علاقمندی مدیران به خدمت، مسیر توسعه هموار است.

کد خبر 1012923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha