۲۲ دی ۱۳۸۸، ۲۱:۴۵

به سبب توهین به چلیکول؛

ترکیه خواستار عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی شد

ترکیه خواستار عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی شد

در حالی که ترکیه خواستار عذرخواهی صهیونیستها به سبب اهانت به سفیر این کشور در تل آویو شده، سفیر ترکیه ضمن عزیمت به کشور خود گفته است امکان دارد دیگر به سرزمینهای اشغالی بازنگردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، در پی رفتار اهانت آمیز معاون "آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با سفیر ترکیه در تل آویو، آنکارا عذرخواهی رسمی مقامهای این رژیم را خواستار شد. در همین حال "احمد چلیکول" سفیر ترکیه در سرزمینهای اشغالی در واکنش به اقدام معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، تل آویو را به مقصد آنکارا ترک کرد.

این در حالی است که چلیکول پیش از عزیمت از تل آویو اعلام کرده است که امکان دارد در اعتراض به رفتار اهانت آمیز و غیردیپلماتیک صهیونیستها، دیگر در سفارت ترکیه در تل آویو حاضر نشود.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" نیز در این باره نوشت : سفیر ترکیه در دیدار با یکی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنیست) گفته است که برای گزارش اتفاق امروز در وزارت امور خارجه این رژیم باید به آنکارا برود و احتمال دارد که دیگر به سرزمینهای اشغالی بازنگردد.

بر اساس این گزارش نماینده عرب کنیست رژیم اسرائیل در گفتگوی تلفنی با چلیکول برخورد "دنی آیالون" معاون وزیر خارجه این رژیم با وی را "خجالت آور و ننگین" دانسته و از آن انتقاد کرده است.

امروز همچنین وزارت امور خارجه ترکیه در اعتراض به برخورد توهین آمیز دولت صهیونیستی با دیپلمات این کشور، سفیر این رژیم در آنکارا را فراخوانده و مراتب اعتراض شدید خود را از این اقدام به اطلاع وی رسانده است.

خاطرنشان می شود که ایالون در جریان اعتراض به پخش برنامه ضد صهیونیستی از شبکه تلویزیونی ترکیه، چلیکول را فراخوانده و وی را روی یک صندلی بسیار کوچک و قدیمی و بدون قرار دادن پرچم ترکیه نشانده و رفتار خشن و کاملا مغایر با اصول دیپلماتیک و اخلاقی با وی داشته است.

کد خبر 1016245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha