۲۸ دی ۱۳۸۸، ۱۳:۱۷

برای نخستن بار در کشور؛

کارخانه آلومینای جاجرم به تکنولوژی آلفا دست یافت

کارخانه آلومینای جاجرم به تکنولوژی آلفا دست یافت

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل مجتمع آلومینای جاجرم در استان خراسان شمالی گفت: این مجتمع تولیدی و صنعتی برای نخستین بار در کشور موفق به دستیابی تکنولوژی آلفا در سطح کشور شده است.

حسین شکوهی صبح دوشنبه به خبرنگار مهر در بجنورد افزود: این تکنولوژی در تولید کاشی نسوز مورد استفاده قرار می گیرد که در گذشته مواد آن از خارج کشور وارد ایران می شد.

وی اضافه کرد: سالانه 30 هزار تن مواد آلفا برای کاربری در کاشی نسوز از خارج کشور وارد ایران می شده که مجتمع آلومینای جاجرم با همکاری نیروهای کارشناس موفق به دستیابی این تکنولوژی شده است.

شکوهی افزود: تولید آزمایشی این مواد در مجتمع آلومینای جاجرم در استان خراسان شمالی در دست اجرا قرار گرفته و تا اویل سال آینده این مواد به تولید انبوه رسیده و کشور از واردات آن بی نیاز می شود.

وی اضافه کرد: مجتمع آلومینای جاجرم در سال جاری 175 هزار تن پودر آلومینا برای کاربری در شمش آلومینیوم تولید کرده که به نسبت مشابه سال گذشته میزان تولیدات این مجتمع پنج درصد افزایش داشته است.

به گفته وی میزان تولید پودر آلومینا در این مجتمع تا پایان سال جاری به حدود 200 هزار تن خواهد رسید.

مدیرعامل مجتمع آلومینای جاجرم گفت: هم اکنون تولیدات این مجتمع در کارخانه آلومینیوم هرمزآل هرمزگان، المهدی و اراک مورد استفاده قرار می گیرد.

مجتمع آلومینای جاجرم در سال 83 در شهر جاجرم در 175 کیلومتری بجنورد مرکز استان خراسان شمالی در دولت گذشته ساخته شده و بزرگترین کارخانه تولید پودر آلومینا در خاورمیانه است که مواد معدنی بوکسید آن نیز از منطقه تامین می شود.

کد خبر 1019078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha