۲۹ دی ۱۳۸۸، ۱۷:۱۴

کمیته ملی ارامنه آمریکا،کلینتون را تحریم می کند

کمیته ملی ارامنه آمریکا،کلینتون را تحریم می کند

کمیته ملی ارامنه در آمریکا اعلام کرده است که در راستای تحریم نشست ماه آتی وزیر امور خارجه ایالات متحده و سازمانهای ارامنه در آن شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه حریت چاپ ترکیه، کمیته ملی ارامنه آمریکا (ANCA) بزرگترین و  رادیکالترین گروه ارمنی در ایالات متحده اعلام کرده است که برای شرکت در نشست کلینتون و سازمانهای ارمنی آمریکا که با دستور کار بحث درباره روابط ارمنستان و  ترکیه برای 9 فوریه برنامه ریزی شده شرکت نخواهد کرد.

این سازمان که خود را مخالف عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان می داند در بیانیه ای گفته است که این حرکت در اعتراض به دعوت نامه ای است که وزارت امور خارجه برای دعوت از این گروه پر نفوذ ارمنی آن را ارسال کرده است.

آمریکا در تلاش است تا با میانجیگری، روابطی که میان آنکارا- ایروان سالهاست به دلیل برخی مسائل فیمابین و منطقه ای قطع شده بار دیگر برقرار شود.

مسئله کشتار ارامنه در دوران عثمانی، که ارامنه آن را نسل کشی می دانند و اختلاف ارمنستان با آذربایجان یکی از متحدین ترکیه درباره مسئله قره باغ از عوامل چالش برانگیز در ارتباط با روابط دو کشور به شمار می روند که تاکنون میانجیگری طرفها برای حل این اختلافات موفقیت زیادی در پی نداشته است.

کد خبر 1020289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha