۶ بهمن ۱۳۸۸، ۱۵:۲۶

احمدزاده خواستار شد:

تسریع در راه‌اندازی خط کشتیرانی میان ایران و عمان

تسریع در راه‌اندازی خط کشتیرانی میان ایران و عمان

استاندار فارس با تاکید بر سرعت بخشی به اعطای جوایز صادراتی به صادرکنندگان نمونه و موفق این استان، تسریع در راه اندازی خط کشتیرانی میان ایران و عمان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته توسعه صادرات استان فارس به ریاست روح الله احمدزاده استاندار فارس و حضور بابک افقهی معاون وزیر بازرگانی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، قادری نماینده مجلس، نکوئی مهر رئیس سازمان بازرگانی استان، رازقی رئیس اتاق بازرگانی استان فارس، شرفی مدیرعامل صندوق توسعه استان و اعضای هیئت رئیسه مرکز تجاری ایران در محل این مرکز تجاری در پایتخت عمان تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که در آن تعدادی از صادرکنندگان و تجار ایرانی حضور داشتند و تا نیمه شب به طول انجامید، استاندار فارس با تشکر از زحمات سازمان توسعه تجارت برای ایجاد مرکز تجاری ایرانیان در عمان، خواستار توجه جدی وزارت بازرگانی به بخش صادرات استان فارس شد.

وی با توجه به نقش موثر استان فارس در معین بودن کشورهای خلیج فارس و با توجه به اینکه بیش از 30 درصد از مجموع صادرات کشورمان به عمان توسط تجار و بازرگانان استان فارس صورت می گیرد، خواستار آن شد که سازمان توسعه تجارت از اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان فارس به نحو شایسته ای حمایت کند.

تسریع در راه اندازی خط کشتیرانی میان ایران و عمان

استاندار فارس با یادآوری مصوبات دولت مبنی بر لزوم حمایت وزارت بازرگانی و سازمان توسعه تجارت از بحث کشتیرانی، از وجود تقاضای قابل توجه در بخش خصوصی برای ایجاد خط حمل و نقل هوایی بار و محصولات کشاورزی و صنعتی از ایران به عمان خبر داد که باید مورد حمایت قرار گیرند.

احمدزاده با یادآوری مصوبه دولت مبنی بر حمایت دولت در توسعه حمل و نقل هوایی از استان فارس به کشورهای منطقه، اعطای یارانه درخصوص ایجاد و راه اندازی هواپیماهای کارگو را خواستار شد.

وی وجود هواپیماهایی با مقاصد صرفاً بازرگانی را موجب ایجاد انگیزه در بخش خصوصی برای توسعه مناسبات تجاری با کشورهای منطقه از جمله عمان دانست.

اهداف راه اندازی مرکز تجاری ایران در عمان

احمدزاده استاندار فارس با اشاره به مذاکرات انجام شده با وزیر تجارت عمان اهداف ایجاد مرکز تجاری برای اولین بار توسط بخش خصوصی و با حمایت وزارت بازرگانی و استانداری فارس را تشریح کرد و اظهار داشت: توسعه صادرات کالا و خدمات، ایجاد بستر مناسب و کمک به تولیدکنندگان جهت شناسایی شرکای تجاری توانمند در بازار عمان و همچنین کاهش هزینه های حضور در بازارهای صادراتی منطقه به منظور افزایش توان رقابت تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان فارس و کشور از جمله این اهداف بوده است.

در این جلسه افقهی معاون وزیر بازرگانی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز ضمن تقدیر از فعالیت های استان فارس در ایجاد زیرساختهای توسعه صادرات، حمایت وزارت بازرگانی جهت تسریع در اجرایی شدن مصوبات دور سوم سفر استانی هیأت دولت در توسعه زیرساختهای صادراتی را اعلام کرد.

در این جلسه به پیشنهاد استاندار فارس، مقرر شد به منظور بررسی و حل مشکل حمل محصولات صادراتی استان فارس، با قید فوریت و ظرف حداکثر 10 روز سازمان توسعه تجارت ایران با حضور مدیران عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی و کشتیرانی والفجر اقدامات به منظور حمایت از ایجاد خط منظم کشتیرانی به مقصد عمان و سایر کشورهای هدف حوزه خلیج فارس اقدام نماید.

همچنین افقهی در این جلسه حمایت وزارت بازرگانی از توسعه فعالیتهای مرکز تجاری ایران در عمان جهت اجرایی شدن یکی از مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهور به استان فارس را اعلام کرد.

قادری نایب ریس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این زمینه به منظور حمایت از صادرکنندگان و با توجه به درخواست رئیس کل سازمان توسعه تجارت به منظور افزایش اعتبارات مورد نیاز سازمان توسعه تجارت جهت پرداخت تعهدات جوائز صادراتی به صادرکنندگان قول مساعد داد.

استاندار فارس و جمعی از مسئولان استان دوشنبه شب با وزیر تجارت عمان نیز دیدار و گفتگو کرده و زمینه های همکاریهای اقتصادی و تجاری استان با این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در ضیافت شام دوشنبه شب در سفارت ایران در عمان که با حضور سفیر ایران در عمان، افقهی معاون وزیر بازرگانی و برخی نمایندگان مجلس برگزار شد، روح الله احمدزاده استاندار فارس ضمن تبیین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در مورد توسعه و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی در سطح ملی و منطقه ای گفت: راهبرد فعال سازی سفارتخانه های ایران در کشورها با محوریت فعالیت های اقتصادی- فرهنگی را از جمله راهبردهای موثر است و فعال سازی ظرفیت های عظیم بخش خصوصی در بازارهای منطقه و بین الملل را مساله ای ضروری می دانیم.

استاندار فارس با اشاره به لزوم تعمیق پیوندها و ارتباطات میان کشورهای امت اسلامی، توسعه مبادلات بازرگانی، اقتصادی و تجاری میان فعالان بخش خصوصی دو کشور و توسعه ارتباطات میان دولت ها را در سطوح مختلف بسیار موثر دانست.

احمدزاده در جمع ایرانیان و تجار ایرانی مقیم مسقط با اشاره به معین بودن استان فارس در مبادلات تجاری و اقتصادی حوزه خلیج فارس کشور عمان را فرصتی مهم در جهت تحقق راهبردهای مزبور دانست.

وی با برشمردن فرصتها و ظرفیتهای موجود در استان فارس، اعم از ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و توریسم مذهبی، وجود مشتاقان زیاد در کشورهای اسلامی برای زیارت سومین حرم اهل بیت(ع) در استان فارس،فرصت های صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ظرفیت های بخش انرژی در استان فارس­، آمادگی این استانداری را برای جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف اعلام کرد.

استاندار فارس در این ضیافت، به صورت موردی مشکلات برخی ایرانیان مقیم مسقط را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم را صادر کرد.

کد خبر 1024387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha