۱۱ بهمن ۱۳۸۸، ۱۲:۱۳

پس از فرانسه؛

دولت ایتالیا نیز ممنوعیت روبنده را بررسی می‌کند!

دولت ایتالیا نیز ممنوعیت روبنده را بررسی می‌کند!

پس از فرانسه، دولت ایتالیا نیز به رغم ادعای وجود آزادی در کشور، بحث و بررسی درباره قانونی را آغاز کرده تا در نهایت به ممنوعیت روبنده در این کشور اروپایی منتهی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، مارا کارفاگنا وزیر تساوی ایتالیا گفت: درحال حاضر قانونی درحال بررسی است که استفاده از روبنده و برقع را که از نمادهای مذهبی به شمار نمی رود ممنوع خواهد کرد.

وی گفت: من کاملا با ابتکار عمل فرانسه موافق هستم و تصور می کنم دیگر کشورهای اروپایی نیز باید به این سمت حرکت کنند.

هفته گشته یک هئیت پارلمانی در فرانسه گزارش 200 صفحه ای را منتشر کرد و طی آن ممنوعیت روبنده و برقع را در مدارس، بیمارستانها، پایانه های مسافربری و دفاتر دولتی توصیه کرد.

فرانسوان فیلون نخست وزیر فرانسه نیز روز جمعه از دادگاه عالی این کشور خواست به دولت برای تهیه پیش نویس لایحه ممنوعیت پوشش صورت و روبنده یاری بدهد.

لایحه پیشنهادی برای ممنوعیت روبنده در دولت ایتالیا اختلافاتی را ایجاد کرده است.

سواد سابی از قانونگذاران محافظه کار مراکشی تبار در ایتالیا گفت: اگر روبنده امروز ممنوع نشود در آینده تعداد زنانی که از روبنده استفاده می کنند افزایش خواهد یافت.

پارلمان هنوز درباره لایحه ارائه شده برای ممنوعیت روبنده از سوی حزب لیگ شمالی به عنوان ائتلاف راست میانه دولت با رویکردهای ضد مهاجرت بحثی آغاز نکرده است.

این لایحه خواستار حبس دوساله و پرداخت جریمه 2 هزار یورویی از سوی افرادی شده است که صورت خود را می پوشانند و مانع شناسایی خود از سوی دولت می شوند.

این درحالی است که برخی از قانونگذاران و وزرای ایتالیایی هشدار دادند این ممنوعیت می تواند نتایج عکس دربر داشته باشد.
رهبران مسلمان ایتالیا اظهار داشته اند که انتخاب روبنده برعهده شخص مسلمان است، اما ممنوعیت آن می تواند نقص آزادیهای فردی باشد.

فرانکو فراتینی وزیر امور خارجه ایتالیا پیش از این گفته بود حجاب زنان باید به طور کامل ممنوع شود.

جمعیت مسلمانان ایتالیا حدود 2/1 میلیون نفر تخیمن زده شده که براساس آمار غیر رسمی 20 هزار نفر از آنها را تازه مسلمانان ایتالیایی تشکیل داده اند.

کد خبر 1027008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha