۲۱ بهمن ۱۳۸۸، ۱۰:۵۰

حضور گسترده زنان در انقلاب باید بیشتر بیان شود

استان تهران - خبرگزاری مهر: مدرس حوزه علمیه و مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی کرج گفت: حضور زنان در شکل گیری انقلاب باید بیشتر بیان شود چرا که آنان سهم بسزایی در این پیروزی داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، سکینه رافتی شامگاه سه شنبه در همایشی تحت عنوان "زن از دیدگاه رهبر معظم انقلاب" در سالن رضوان آموزش و پرورش ناحیه دو کرج اظهار داشت: زنان و دختران در هر جامعه ای که هستند، عامل اصلی فرهنگسازی می باشند چرا که در بسیاری از موارد تاثیرگذار هستند و و می توانند فرهنگ ناب محمدی و اسلام را با افزایش عفاف و حجاب ترویج دهند.

وی افزود: همان طور که می دانید دین اسلام در بحث توجه به مسائل آموزشی، پرورشی، اجتماعی و روانی زنان تاکید دارد و باید توصیه های این دین عمل شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد در جامعه امروزی مشکلات در این زمینه وجود دارد که باید با کمک جامعه شناسان و کارشناسان مسائل اجتماعی برطرف شود.

رافتی بیان داشت: در دوران جاهلیت از زن تنها به عنوان وسیله و ابزار برای هوسها و امیال و شهوت رانی استفاده می شد اما با ظهور اسلام و حضور پیامبر (ص) در میان قوم و قبایل مختلف، زن دارای شان و جایگاه شد.

این مدرس عنوان کرد: در جامعه امروزی زنان و دختران با حضور در اجتماع و شرکت کردن در فعالیتهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارای جایگاه والایی شده است به نحوی که هم اکنون بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه ها را دختران و زنان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: در دین اسلام به جایگاه زن و حضور آنان در عرصه های مختلف اجتماعی و آموزشی، اقتصادی و سیاسی تاکید بسیار شده که باید این تاکیدات اجرایی شود اما نباید حضور آنان باعث کم رنگ شدن حریمها شود.

مبلغه اداره تبلیغات اسلامی کرج یادآور شد: دختران و زنان در وضعیت کنونی باید به درجات و رتبه های دانشگاهی دست یابند و جز نخبگان باشند، هم اکنون نیاز مشاهده می کنیم که در مراکز بزرگ تحقیقاتی کشور زنان حضوری فعال دارند و پا به پای مردان به کسب علم می پردازند.

همچنین در این مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج با اشاره به نقش زن در قبل و بعد از اسلام اعلام کرد: حضور زنان در مجلس، دانشگاه ها، در بحث انرژی هسته ای بعد از انقلاب میسر شد و امید است که این حضور روز به روز پررنگ تر شود.

علی فرهادی با اشاره به اینکه در ابتدای شکل گیری فعالیتهای صنعتی در کشورهای اروپایی از زنان به عنوان نیروی ارزان قیمت برای کار در کارخانجات و معادن استفاده می شد، بیان داشت: زنان در جامعه امروزی باید شان و منزلت خود را حفظ کنند و با اقتدار در تمامی صحنه های بین المللی حضور یابد.

وی با اشاره به دهه فجر و سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: وظیفه دانش آموزان و معلمان است که نگذارند اندیشه های امام فراموش و کنار گذاشته شود، بلکه باید آنها را به نسلهای بعد انتقال دهند.

در این همایش بیش از 500 دانش آموز دختر مقطع دبیرستان از مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو کرج حضور داشتند.

کد خبر 1033298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha