۲۷ بهمن ۱۳۸۸، ۱۶:۲۲

روزنامه‌ نگار پیشکسوت کرمانشاهی درگذشت

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مهدی ملکی شجاع روزنامه‌ نگار پیشکسوت کرمانشاهی دارفانی را وداع گفت و در آرامستان هنرمندان کرمانشاه در کنار مقبره فاضل تونی به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمانشاه، ملکی شجاع که یکی از قدیمی ترین روزنامه نگاران استان کرمانشاه به شمار می رود، شب گذشته در اثر بیماری قلبی دارفانی را وداع گفت.

 

وی که در حدود 20 سال فعالیت مطبوعاتی را در کارنامه کاری خود دارد، فعالیت در عرصه مطبوعات را با نشریه محلی مرصاد آغاز کرد، پس از آن وی در سرپرستی روزنامه‌های همشهری، ایران، جام جم، صبح امروز و نشریات مختلف دیگر کار خود را ادامه داد.

 

ملکی شجاع همچنین سالها سردبیری هفته‌ نامه های شهروند و آوای کرمانشاه که مدتی با نام آوای غرب منتشر می شد را بر عهده داشت.

 

این روزنامه نگار پیشکسوت کرمانشاهی اولین رئیس خانه مطبوعات استان و عضو هیئت موسس آن به شمار می رفت، این در حالی بود که با تلاش و پیگیری وی و چند تن دیگر، استان کرمانشاه جزء اولین استانهای کشور محسوب می شد که در آن زمان اقدام به تاسیس خانه مطبوعات کرده بود.

 

ملکی شجاع هرچند که چند سال پیش به ناگهان از عرصه مطبوعات کناره گرفت، اما یاد و خاطره او همچنان در بین اهالی مطبوعات برجای مانده بود.

 

پیکر این روزنامه نگار پیشکسوت کرمانشاهی امروز درمیان حزن و اندوه دوستان، همکاران مطبوعاتی و خانواده داغدارش در آرامستان هنرمندان کرمانشاه در کنار مقبره فاضل تونی به خاک سپرده شد.

 

علاوه بر مراسم ترحیمی که از طرف خانواده وی فردا در تالار اختر شاد کرمانشاه برگزار می شود، قرار است خانه مطبوعات استان هفته آینده مراسم یادبودی در تالار غدیر کرمانشاه با حضور تمامی اهالی رسانه، فرهنگ و هنر و مسئولان استان برگزار نماید.

کد خبر 1035623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha