۳ اسفند ۱۳۸۸، ۱۶:۵۰

مشهد از بالاترین امنیت سرمایه گذاری برخوردار است

مشهد از بالاترین امنیت سرمایه گذاری برخوردار است

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون مالی و اداری شهرداری مشهد گفت: در کل کشور بالاترین امنیت سرمایه گذاری و بیشترین توجیه اقتصادی در شهر مشهد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، ابراهیم رئیسیون ظهر دوشنبه در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی فرصتهای سرمایه گذاری و مشارکت مشهد ضمن بیان اینکه شهرداری ها از خزانه عمومی دولت سهمی ندارند افزود: شهرداری ها برای تامین منابع مالی در شهرها با مشکل مواجه اند لذا باید به دنبال راه حل هایی برای تامین منابع مالی شهر بر اساس مطلوبیت مد نظر شهروندان بود.

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد منابع موجود شهرداری از طریق صدور پروانه ساخت و ساز تامین می شود که با رکود مسکن دچار بحران شدیم اظهار داشت: زیرساختهای شهری نیازمند اعتبارات زیادی است لذا شهرداری قصد دارد با تعریف پروژه های مناسب منابعی را که در سطح کشور و حوزه منطقه ای وجود دارد را جذب کنند.

وی افزود: شهرداری در سالهای اخیر پروژه های سرمایه پذیر را شناسایی کرد و مطالعات فنی و اقتصادی را انجام داد تا از طریق فراخوان سرمایه گذاران را جذب کند که اولین اقدام برای این هدف در سال جاری در حال شکل گیری است.

رئیسیون با اعلام اینکه در این نمایشگاه تعداد 150 پروژه شناسایی شده که دارای تنوع موضوعی و مالی است تصریح کرد: برای پروژه های ارائه شده در این نمایشگاه حداقل 1.5 میلیارد تومان و 300 میلیارد تومان سقف سرمایه گذاری تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله پنج هزار میلیارد تومان پروژه ارائه می کنیم گفت: در تحقق برنامه چهار ساله تا 1392 متعهد شدیم حدود 12 هزار میلیارد تومان درآمد از طریق سرمایه گذاری شهری داشته باشیم لذا حداقل سه برابر این رقم را باید پروژه تعریف کرد و با سرمایه گذاران وارد عمل شد تا این رقم تحقق یابد.

رئیسیون خاطر نشان کرد: تاکنون بالغ بر 100 سرمایه گذار دعوت نامه وصول کرده اند و کل پروژه نیز از طریق سایت اعلام شده و به اطلاع آنها رسیده است و به آنها توصیه شده به صورت تیمی متشکل از سه عضو فعالی فنی، اقتصادی و حقوقی حاضر شوند.

وی از صدور پیش پروانه ها برای تسهیل روند اداری تمام پروژه ها خبر داد و افزود: سرمایه گذار نیاز نیست برای شروع و گرفتن پروانه به شهرداری مراجعه کند و همچنین همه پروژه ها به تصویب شورای شهر رسیده است.

همچنین در این نشست اکبری مدیر درآمد مشارکت های کلان اقتصادی شهرداری گفت: اولین بحث در سرمایه گذاری موضوع امنیت است که برای ایجاد آن میزان ورودی ها و خروجی های هر پروژه آنالیز شده و آنها را به عنوان بسته های اقتصادی در نظر گرفته ایم تا با در اختیار دادن اطلاعات کامل ضریب ریسک را پایین آورد.

وی تصریح کرد: در بحث اقتصادی حداقل سودی که امنیت خاطر سرمایه گذار را فراهم کند در نظر گرفته ایم از جمله اینکه دوره بازگشت سرمایه لحاظ شده است.

نخستین نمایشگاه تخصصی فرصتهای سرمایه گذاری و مشارکت مشهد به مدت دو روز در تالار شهرداری مشهد برگزار شد.

کد خبر 1038836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha