۸ اسفند ۱۳۸۸، ۱۶:۳۲

سازمان ملل همچنان در انتظار آزادی امام موسی صدر است

سازمان ملل همچنان در انتظار آزادی امام موسی صدر است

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به سیره فکری امام موسی صدر گفت: با گذشت بیش از 30 ملل مسلمان همچنان در انتظار آزادی امام موسی صدر است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، علیرضا عاشورایی ظهر شنبه در همایش "بین المللی امام موسی صدر انسان عقل و اخلاق" افزود: افق و منظومه فکری امام موسی صدر تنها در حیطه ملل مسلمان نبوده و به نوعی پیونده دهنده مسلمانان اعم از شیعه و سنی با سایر ملل ادیان دیگر نظیر مسیحیت بود.

وی با اشاره به ویژگیهای فکری و اعتقادی امام موسی صدر و فعالیتها در زمان حضورش در کشور لبنان اظهار داشت: مقاوم سازی جامعه مسلمان و محرومان از جمله اهداف فکری و سیره علمی امام موسی صدر بود که متاسفانه جنگهای لبنان فرصت تنظیم و انتظار افکار خود را نیافت.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: امام موسی صدر ایمان به انسان و بعد انسانی افراد را بخشی از بعد زمینی ایمان به خدا بر می شمرد.

وی ایمان به خدا، ایمان به انسان و تلاش برای زدودن محرومیت را سه ویژگی شاخص مدل و منظومه فکری امام موسی صدر دانست و گفت: جهل و نادانی اساسی ترین علت محرومیت است و تلاش برای سطح افزایش آگاهی و بصیرت از جمله راهکاریهای کاهش محرومیت در بین ملل مسلمان است.

همایش بین المللی امام موسی صدر با هدف تبیین راهکار و اندیشه های سیره امام موسی صدر برگزار شده که در مدت برگزاری این همایش 15 مقاله در قالب سخنرانی و 25 مقاله نیز به صورت کتاب چاپ و ارائه خواهد شد.

 

کد خبر 1042105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha