۸ اسفند ۱۳۸۸، ۱۷:۲۳

رئیسی:

اقدامات اسرائیل مصداق نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است

اقدامات اسرائیل مصداق نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است

معاون اول قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین را مصداق بارز جنایت علیه بشریت، نسل کشی و جنایت جنگی توصیف کرد و گفت: تنها راه حل مسئله فلسطین مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در گردهمایی رهبران مقاومت فلسطین در تهران که با حضور 10 گروه فلسطینی برگزار شده است، تصریح کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی که در 60 سال گذشته شاهد آن بوده ایم یک تراژدی و جنایت بزرگ بوده است که نقض تمام قوانین و مقررات بین المللی میثاق های مدنی ملل متحد و نقض قوانین انسانی و اسلامی و حقوق بشر در آن وجود دارد.

وی اقدامات رژیم صهیونیستی را جنایت علیه بشریت، نسل کشی و جنایت جنگی عنوان کرد وگفت: اگر یک طرف صفحه فلسطین جنایت و تجاوز رژیم صهیونیستی به حقوق ملت فلسطین باشد صفحه دیگر فلسطین نورانی و پر درخشش است که آن صفحه مقاومت و ایستادگی به شمار می رود.

رئیسی تاکید کرد: ملت فلسطین با اتکال به خداوند و اعتماد به نفس برای احقاق حق خود مقاومت خواهد کرد و مردم فلسطین امروز به این موضوع رسیده اند که به هیچ عنوان دشمن خونخوار صهیونیستی و حامیان آن قابل اعتماد نیستند و تنها راه موجود نیز مقاومت است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به پیروزی مردم لبنان در جنگ 33 روزه و نیز شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه در غزه اظهار داشت: بعد از غزه دشمن اراده و عزم پولادین مردم فلسطین برای آزادی قدس شریف را متوجه شده و امروز سرنوشت فلسطین در اختیار روسای دولت های عربی و اروپایی نیست بلکه تعیین سرنوشت فلسطین دست مجاهدان فلسطینی است.

وی خدامحوری و خداخواهی را رمز پیروزی مقاومت در فلسطین توصیف کرد و گفت: ایران بر اساس وظیفه انقلابی، الهی و انسانی با تمام وجود همچنان که برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی فریاد می زند برای آزادی قدس شریف نیز فریاد می زند و همچنان که به دشمن اجازه توطئه علیه خود را نمی دهد دشمن با مردم فلسطین را دشمن خود تلقی می کند و دوستان فلسطین را نیز دوست خود می داند.

رئیسی تاکید کرد: همه بخش های جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع فلسطین آهنگ واحدی دارند و این آهنگ آزادی قدس شریف است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به برگزاری همایش دادستان های کشورهای اسلامی در اوایل سال 88، خاطر نشان کرد: در این همایش همه دادستان های کشورهای اسلامی به عنوان مدعی العموم با صدور ادعانامه و کیفرخواست علیه جنایات رژیم صهیونیستی با استناد به قوانین بین المللی خواستار رسیدگی به این جنایات شدند و در این کیفرخواست جنایات رژیم صهیونیستی، جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی و نقض فاحش قوانین بین المللی توصیف شده بود که همه این موارد مستند و اسناد آن نیز قابل ارائه به دادگاه های بین المللی است اما متاسفانه حتی یک دادگاه بین المللی نیز حاضر نشده است که به این جنایات بین المللی رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: اگر به جنایات رژیم صهیونیستی رسیدگی شود قطعا دیگر کسی جرات نخواهد کرد که اینگونه مرتکب جنایت شود و اینچنین آشکار حقوق ملتی را پایمال کند.

رئیسی  گفت: دبیر کل سازمان ملل بعد از بازدید از غزه تنها نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار تاسف کرد. آیا اظهار تاسف کافی است؟ و آیا رئیس سازمان ملل می تواند پاسخ افکار عمومی جهان را نسبت به این جنایات بدهد؟ 

معاون اول قوه قضائیه در پایان تصریح کرد: ما یقین داریم که مجاهدان فلسطین که در این نشست حضور دارند همپیمان با یکدیگر تا آخرین نفس از حقوق ملت فلسطین دفاع می کنند و ملت ایران نیز بنا بروظیفه اسلامی و انسانی خود در کنار مردم فلسطین خواهد بود.

در نشست سران گروه های مقاومت فلسطینی خالد ابراهیم اسماعیل عبدالقادر معروف به خالد مشعل، محمد عبدالدائم معروف به محمد نصر، عماد خالد العلمی معروف به ابوهمام از گروه حماس، رمضان عبدالله دبیر کل، معین محمد رفاعی رئیس شاخه لبنان، عبدالعزیز میناوی مسئول سیاسی، ابوشریف رئیس شاخه تهران و نمر زهدی از جمعیت جهاد اسلامی فلسطین، خالد احمد جبریل مسئول جهادی، انور رجا سخنگوی جبهه مردمی آزادی فلسطین، ماهر طاهر مسئول دفتر سیاسی، جواد عقل سخنگو و محمد ابوناموس مسئول دایره سیاسی جبهه مردمی آزادی فلسطین، نایف حواتمه، عبدالغنی حلو رئیس دفترسیاسی جبهه دموکراتیک فلسطین، سعید موسی المراغه و محمود علی جعفر از جنبش فتح، خالد عبدالمجید دبیر کل جبهه نبرد خلق، حسن عبدالحافظ کرابله جانشین حزب کمونیست فلسطین، فرهان ابوالحیجا جانشین حزب صاعقه و یوسف خلیل فاروغ قدومی و انور عبدالهادی از جنبش آزادی بخش فلسطین حضور دارند.

صبح امروز رهبران مقاومت فلسطین با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده بودند و فردا نیز قرار است رئیس مجلس و رئیس جمهور در جمع آنان سخنرانی کنند.

کد خبر 1042312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha