۹ اسفند ۱۳۸۸، ۱۱:۵۹

توسط شهرک تحقیقاتی اصفهان؛

بهره وری ابزارهای برشی با استفاده از رسوب فیزیکی بخار افزایش یافت

بهره وری ابزارهای برشی با استفاده از رسوب فیزیکی بخار افزایش یافت

یک واحد فناوری مستقر پارک علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان توانست با فناوری جدیدی، بهره وری ابزارهای برشی را با استفاده از رسوب فیزیکی بخار افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم مصلحی - رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان این خبر گفت: رسوب فیزیکی بخار فرآیندی است که امکان اعمال پوشش های ظریف با ضخامت یکنواخت و سختی مناسب را در اختیار کاربر قرار می دهد.

وی افزود: رسوب فیزیکی بخار شامل سه روش مختلف رسوب دهی است که روش های تبخیر، پراکنش و قوس کاتدی از روش های به کار رونده برای انجام رسوب فیزیکی بخار است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مهمترین مزایای استفاده از این روش را افزایش طول عمر و کیفیت پوشش ابزارهای برش عنوان کرد و گفت: رسوب فیزیکی بخار، پوششی بسیار یکنواخت را ایجاد می کند و چسبندگی پوشش با زیر لایه را در مقایسه با برخی از روش های پوشش دهی تا بیش از شش برابر افزایش می دهد.

مصلحی عمده کاربردهای رسوب فیزیکی بخار را در پوشش دهی پانچ، سخت کاری مته ها و ابزارهای برش بیان کرد و اظهار داشت: رنگ زیبای حاصل از اکثر پوشش های استفاده شده از رسوب فیزیکی بخار، امکان استفاده از آن در قطعات لوکس و دکور را دارد.

کد خبر 1042722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha