به گزارش خبرنگار مهر،در چهارمین روز از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر همچنان حاشیه های جذاب رقم می خورد و همپای اجراها و برنامه های جشنواره البته با گرمای بیشتری پیش می رود.
* یکی از دست اندرکاران فروش بلیت اذعان داشته که سرعت پایین اینترنت و ضرورت تکمیل فرم مطول برای خرید بلیت بزرگترین و مهمترین مانع برای موفقیت فروش اینترنتی بوده به طوری که برای یکی از کنسرتها در بخش پیشکسوتان موسیقی نواحی فقط چند بلیت فروش رفته است.
* مشکلات و موانع فروش اینترنتی بلیت و عدم استقبال از برخی برنامه های جشنواره ، مسئولان را برآن داشته تا بلیتهای فروخته نشده را به صورت دعوتی به نهادها ارسال کنند اما این تصمیم دیرهنگام نیز نتوانست خلاء مخاطبان را پر کند.
*حضور دلگرم کننده وزیر ارشاد برای دیدن اجراهای ویژه بازتاب مثبتی داشته بویژه آنکه وی ابراز امیدواری کرده است تا در آینده نزدیک به وضعیت موسیقی رسیدگی بیشتری می شود.
* کتاب جشنواره موسیقی فجر در معرفی بنیامین بهادری چنین آورده است که این خواننده موسیقی پاپ نخستین اجرای خود را در سال 68 در استکهلم سوئد به روی صحنه برده و این در حالی است که این خواننده پاپ متولد سال 1361 است و بر اساس اطلاعات کتاب جشنواره موسیقی فجر، این خواننده در 7 سالگی نخستین کنسرت خود را اجرا کرده است.
*شلوغترین کنسرت جشنواره فجر دوشنبه شب در سالن همایشهای میلاد برگزار شد کنسرت بنیامین را شاید بتوان شلوغترین کنسرت سال معرفی کرد. این اجرا اولین برنامه بنیامین در ایران از زمان خواننده شدن او محسوب می شد.
*نبود بروشور برای معرفی گروههای شرکت کننده در جشنواره همچنان بحث داغ محافل است و نکته جالب اینکه در کنسرت بنیامین بروشور کنسرت فرمان فتحعلیان در بین تماشاگران پخش می شد.
*در نخستین نوبت از برگزاری کنسرت پاپ در میلاد برای یک صندلی دو بلیت صادر شده بود که این مسئله درگیری لفظی بین صاحبان بلیت را در پی داشت.
*کنسرت بعضی از گروههای شهرستانی علیرغم ناشناخته بودن با کیفیت نسبی خوبی ارائه شده است که بعضا موجب تعجب اهالی موسیقی شده است. این موضوع نشان از وجود استعداد و قابلیت در جوانان شهرستانی است که مغفول واقع شده است.
*در برخی از کنسرتها به دلیل خالی بودن سالن مسئولان برگزاری جشنواره تماشاگران علاقمند به هنر موسیقی را بدون دریافت بلیت به سالنها راهنمایی کرده بودند.
* روی جلد یکی از شماره های نشریه جشنواره عکس کنسرت ارکستر سمفونیک در اروپا به چاپ رسیده است.
*برخی از پژوهشگران موسیقی از اینکه برنامه های پژوهشی و سخنرانیهای این دوره جشنواره به جای بررسی و پژوهش در باره موسیقی ایرانی بیشتر به موسیقی کشورهای دیگر پرداخته انتقاد کردند. آنها یکی از دلایل اصلی استقبال نشدن از این برنامه ها را همین موضوع برنامه ونحوه انتخاب سخنرانان برشمردند.
نظر شما