۱۵ اسفند ۱۳۸۸، ۱۷:۲۷

فاصله اورژانس جاده ای بوشهر 23 کیلومتر کمتر از میانگین کشوری است

فاصله اورژانس جاده ای بوشهر 23 کیلومتر کمتر از میانگین کشوری است

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هم اکنون فاصله پایگاه های اورژانس جاده ای استان بوشهر 23 کیلومتر کمتر نسبت به میانگین کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، غلامرضا حیدری بعد از ظهر شنبه در پانزدهمین همایش روسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سراسر کشور در بوشهر افزود: متوسط فاصله پایگاههای جاده ای کشور در حال حاضر 50 کیلومتر است این در حالی است که این میانگین در استان بوشهر 27 کیلومتر برآورد شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون حداکثر زمان رسیدن بر بالین مصدوم 15 دقیقه است این در حالی است که این زمان در استان بوشهر حدود 6 دقیقه تخمین زده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان این که 38 پایگاه‌ فوریت‌ پزشکی در استان بوشهر فعال است، گفت: از این تعداد 11پایگاه شهری و27پایگاه جاده ‌ای است که در حال خدمت رسانی به مردم استان بوشهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد پایگاههای اورژانس جاده ای باعث شده تا دسترسی مردم در زمان حوادث به خدمات درمانی افزایش یابد و زمان اعزام افراد از سر صحنه تا بیمارستانها نیز کاهش یابد.

حیدری از اضافه شدن چهار دستگاه آمبولانس به ناوگان پزشکی استان بوشهر خبر داد و گفت: این آمبولانس ها جاده‌ ای بوده و برای انتقال بیماران بین شهرستان ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص اقدامات نوروزی پزشکی در استان گفت: در این ایام کلیه پایگاه ‌های بین جاده ‌ای و شهری استان مجهز به داروهای اورژانسی می شوند.

وی افزود: همچنین 4 پایگاه سلامت شامل پزشک، پرستار، کارکنان پایگاه، امکانات دارویی و تجهیزات پزشکی در شهرستان های بوشهر، گناوه ، دشتستان و کنگان که بیشترین شهرستان های  پذیرای مهمان نوروزی هستند، ایجاد خواهد شد.

کد خبر 1046473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha