۱۹ اسفند ۱۳۸۸، ۱۷:۰۴

اصلاح بینش حقوقی مردم و دستگاه ها از بروز مشکلات حقوقی جلوگیری می کند

اصلاح بینش حقوقی مردم و دستگاه ها از بروز مشکلات حقوقی جلوگیری می کند

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اصلاح بینش حقوقی مردم و دستگاه ها از بروز مشکلات حقوقی و تشکیل پرونده جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، جمال انصاری ظهر چهار شنبه در در دیدار با رئیس و قضات دادگستری شهرستان خدابنده با اعلام اینکه ساختمان جدید دادگستری خدابنده و دادگاه بخش سجاسرود در هفته قوه قضائیه افتتاح خواهد شد افزود: تلاش ما این است که با اصلاح بینش حقوقی در جامعه و دستگاه ورودی پرونده ها را به حداقل برسانیم اما در عین حال فضایی فراهم کنیم که مراجعین در شرایط محیطی مناسبی از دستگاه قضائی خدمتگیری نمایند.

وی گردشکار پرونده میان دادگاه و شورای حل اختلاف را یکی از نارضایتی ها برشمرد و گفت دقت و ارجاع مستند پرونده ها به شورا ها و دادگاه ها می تواند از سرگردانی طرفین در اختلاف صلاحیتی شورا ها و دادگاهها بکاهد.

انصاری به قید زمانی فرایندهای کاری تأکید کرد و گفت: بایستی برای فرایندها، زمان متعارف تعیین و تدوین گردد و از سال 89 برای دادنامه ها از انشاء تا ارسال به ابلاغ ، مهلت یک هفته ای تعیین شده که اجرائی خواهد شد و دفاتر دادگاه ها موظف ند با انشاء دادنامه ظرف یک هفته تایپ و امضاء و برای ابلاغ به طرفین تحویل واحد ابلاغ نمایند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تأکید بر ضرورت اصلاح بینش حقوقی دستگاهها در جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی به مردم و تشکیل پرونده گفت: عمده پروژه های بزرگ بخاطر عدم اتخاذ رویه مناسب حقوقی با مالکان املاک با مشکل مواجه میشوند که نهایتا منجر به ورود دستگاه قضائی میشود.

انصاری با بازدید از بخشهای مختلف دادگستری نحوه کار کارکنان را مورد بررسی قرار داده و در خصوص برخی موارد مطروحه از سوی کارکنان دستوراتی صادر کرد.

امام جمعه قیدار با اشاره به برخی انتقادات بی جا از دستگاه قضایی گفت: ارزیابی هر دستگاه بایستی با در نظر گرفتن وظایف و حدود اختیارات و امکانات باشد که انصافاً دادگستری شهرستان خدابنده تعامل خوبی را با دستگاهها و مسئولین دارد.

حجت الاسلام  طهماسبی با اشاره به ارتباط مستمر مسئولین دادگستری شهرستان گفت : سعی ما این است که ارزیابی ها منصفانه باشد و در سایه این تعاملات بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

کد خبر 1049495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha