۲۲ اسفند ۱۳۸۸، ۱۰:۰۵

کشف نانو منبعی از انرژی با کمک فناوری نانو

کشف نانو منبعی از انرژی با کمک فناوری نانو

دانشمندان موسسه تکنولوژی ماساچوست، MIT منبع انرژی جدیدی کشف کرده اند که امکان مشاهده آن تنها با استفاده از میکروسکوپ امکانپذیر است زیرا این روش برای تولید انرژی با کمک فناوری نانو ابداع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این شیوه دانشمندان از کابلهایی بسیار کوچک به نام نانو تیوبهای کربنی برای ایجاد امواج قدرتمند انرژی استفاده می کنند. پس از پوشش دادن این کابلهای بسیار کوچک به واسطه لایه ای از سوخت، دانشمندان توانستند امواج انرژی حرارتی تولید کنند که می توان به تدریج از آن در انرژی رسانی به رایانه ها، تلفنهای همراه و دیگر تجهیزات الکترونیکی استفاده کرد. این ابداع می تواند منجر به تولید باطریهایی شود که ده ها بار از باطری های معمولی کوچکتر است اما خروجی انرژی برابری دارد.

برای ساختن منابع انرژی مانند باطری ها لازم است الکترونهای یک ماده از یک انتهای باطری به انتهای دیگر آن حرکت کنند تا جریان الکتریکی به وجود آید. در شیوه جدید MIT نیز مولکولهای نانو تیوبها رفتاری مشابه دارند. به گفته محققان یکی از مزایای این شیوه تولید مقادیر زیادی از انرژی با استفاده از ابزاری بسیار کوچک است.

بر اساس گزارش سی ان ان، در عین حال اکثر باطریهایی که امروزه به وفور مورد استفاده قرار می گیرند از مواد و فلزات بسیار سمی مانند سرب، نیکل و کادمیوم ساخته شده اند که برای محیط زیست بسیار مضر به شمار می روند اما باطری هایی که از نانو کابلها تولید شوند کاملا غیر سمی خواهند بود زیرا این مواد کاملا زیستی بوده و می توان آنها را با کمک شیوه های مختلف از جمله آتش زدن از بین برد.

کد خبر 1050495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha