۲۹ مرداد ۱۳۸۳، ۱۶:۰۳

نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاهها :

مفاهيم قرآني نامتناهي هستند

مفاهيم قرآني نامتناهي هستند

نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاهها در مراسم اختتاميه نوزدهمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان بر نقش والاي قرآن در زندگي انسانها تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار گروه دين و انديشه خبرگزاري "مهر" وي افزود: انسانها بايد پايگاه ذهن خود را با آيات قرآن آشنا سازند تا در مواقع لازم از آن استفاده كنند.

وي تصريح كرد: هر انساني پس از مطالعه دوباره يا سه باره رياضيات و چنين علومي خسته مي شود و ديگر چيزي براي فهميدن باقي نمي ماند، اما مفاهيم قرآن چنان گسترده اند كه اگر بارها و بارها خوانده شوند، هنوز مفاهيم زيبايي براي فهميدن و به كارگيري در خود نهفته دارند .  

نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاهها افزود: ياد خدا در هر لحظه و زمان سبب مي شود كه انسان در كارهاي روزانه اش موفق باشد. انسان ها بايد در هر شغل و مقامي كه هستند با ياد خدا و هدف خدمت به مردم، به كارهاي خود بپردازند. اگر پزشك با نيت پولي كه از بيمار دريافت مي كند او را پذيرش كند، از ياد خدا غافل شده است ، حتي اگر در آغاز معاينه بيمار نام خدا را هم بر زبان جاري سازد. اما اگر همين پزشك حتي نام خدا را هم بر زبان نياورد ولي با هدف خدمت به بيمار به معاينه وي مشغول شود، در واقع ياد خدا را به جاي آورده است. همين طور در مورد يك راننده تاكسي، اگر وي به انسان كنار خيابان به عنوان پول نگاه كند حتي اگر هنگام سوار شدن مسافر نام خدا را بر زبان بياورد، كار و هدف او نادرست است و ياد خدا قابل قبول نخواهد بود، اما اگر با نيت خير و ياد خدا مسافري را سوار كند، حتي اگر يادي از خدا هم بر زبان جاري نسازد، كار او قابل قبول حق خواهد بود.

گفتني است حجت الاسلام قمي به نفر اول رشته حفظ كل قرآن ( خواهران و برادران) علاوه بر جوايز اهدايي جشنواره ، يك سفر حج عمره  نيز اهداء كرد .

کد خبر 105107

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha