۲۶ اسفند ۱۳۸۸، ۱۷:۴۱

مالکی و اکراد تاکید کردند:

ضرورت بازشماری آراء/ نتایج انتخابات به نفع فهرست علاوی دستکاری شده است

ضرورت بازشماری آراء/ نتایج انتخابات به نفع فهرست علاوی دستکاری شده است

همزمان با تاکید ائتلاف کردستان مبنی بر دستکاری نتایج انتخابات در کرکوک به نفع فهرست ایاد علاوی، ائتلاف "دولت قانون" نیز با تاکید بر تقلب در انتخابات اخیر عراق به ویژه در بغداد خواستار بازشماری آراء شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری السومریه، ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی در پی کاهش اختلاف آرا با فراکسیون ایاد علاوی به نیم کرسی در بغداد، به نتایج انتخابات اعتراض کرد.

علی الادیب از رهبران برجسته ائتلاف دولت قانون و حزب الدعوه به ریاست نوری المالکی تاکید کرد فراکسیون نخست وزیر خواستار بازشماری آرا به ویژه در بغداد برای افشای دستکاری در نتایج آرا که میزان آن مشخص نیست، شده است.

این در حالی است که یک منبع نزدیک به دولت عراق اعلام کرد آنچه الادیب درباره تقلب در نتایج انتخابات به نفع ایاد علاوی مطرح کرده است، بیانگر نگرانی های واقعی در داخل ائتلاف دولت قانون است.

علی الادیب گفت ائتلاف دولت قانون در نامه ای به کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، خواستار بازشماری آرا به ویژه در بغداد شده است، زیرا ما اطلاعات موثقی داریم که به دستکاری در روند شمارش آرا به نفع یک جریان سیاسی خاص(ائتلاف العراقیه) اشاره می کند.

وی خاطر نشان کرد ائتلاف دولت قانون معتقد به دستکاری در نتایج انتخابات در دیگر استانهای عراق است و به سبب اعلام نشدن نتایج نهایی این حجم تقلب در حال حاضر مشخص نیست.

الادیب به وجود فشارهایی از خارج بر کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق برای دستکاری آرا به نفع یک جریان خاص اشاره کرد.

این در حالی است که جمال البطیخ عضو شاخص ائتلاف العراقیه به ریاست ایاد علاوی، احتمال تقلب به نفع فراکسیون نخست وزیر اسبق عراق را رد کرده است.

محافل سیاسی می گویند مخالفان نوری المالکی نخست وزیر عراق که ماموریت وی در حال پایان است، شاید ایاد علاوی نامزد لائیک و مشهور به داشتن روابط قدرتمند با کشورهای عربی جایگزین خوبی برای دوره آتی باشد.

از سوی دیگر ائتلاف کردستان نیز فهرست العراقیه به ریاست ایاد علاوی را به تقلب در کرکوک متهم کرده است، فهرست علاوی در این منطقه نفت خیز و مورد مناقشه در صدر قرار گرفته و کردها در مکان دوم قرار گرفته اند.

رهبران ائتلاف کردستان خواستار بازشماری آرا در منطق عرب نشین شده و اعلام کرده اند طرفداران علاوی نتایج آرا را به نفع فهرست العراقیه دستکاری کرده اند.

کد خبر 1053432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha