۲۸ اسفند ۱۳۸۸، ۱۱:۳۶

اقدام عجیب شورای شهر خرم آباد/

مصوبه شورا برای اعطای سکه به اعضای شورا!

مصوبه شورا برای اعطای سکه به اعضای شورا!

خرم آباد - خبرگزاری مهر: در حالی که سال اصلاح الگوی مصرف باید زمینه ساز ایجاد فضای "درست و به جا مصرف کردن" در جامعه باشد اعضای شورای شهر خرم آباد در مصوبه ای از حساب بیت المال به اعضای این شورا سکه اعطا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، شورای شهر خرم آباد اخیرا همزمان با سالروز ولادت رسول گرامی اسلام(ص) و رئیس مکتب تشیع مصوبه ای عجیب را از تصویب خود گذراند که ابهامات زیادی برای مردم این شهر به وجود آورده است.

بنابر اطلاعات خبرگزاری مهر در این مصوبه تاکید شده است که از "اعضای شورای شهر" هر کدام که دارای نام "محمد" یا "جعفر" هستند به او سکه تمام بهار آزادی هدیه داده شود که این امر موحب شده تا یکی از اعضای این شورا حائز این شرط مصوبه برای دریافت سکه اعطایی از حساب بیت المال شود!

نکته جالب در این موضوع که حائز اهمیت است این است که این مصوبه به تایید کلیه اعضای شورای شهر خرم آباد رسیده و برای تایید نهایی به فرمانداری خرم آباد ارسال شده است.

این امر در حالی است که پس از اینکه فرماندار خرم آباد این مصوبه را رویت می کند ضمن رد این مصوبه با یادآوری سال اصلاح الگوی مصرف خواستار تجدید نظر اعضای شورا در تصویب این گونه مصوبات می شود.

به هر حال جدا از اینکه این مصوبه در نهایت با اقدام ارزشمند فرماندار خرم آباد لغو شد ولی به نظر می رسد اینگونه بخشش ها از حسابی که به طور مستقیم توسط پول مردم تغذیه می شود غیرقابل توجیه باشد.

از سوی دیگر قرارگیری در سال اصلاح الگوی مصرف و توصیه های راهگشای رهبر معظم انقلاب در این زمینه و ضرورت گره گشایی از مشکلات مردم خود به تنهایی گویای تکلیف مسئولان در این حوزه می باشد.

شورای شهر به عنوان یکی از نهادهای برخواسته از آراء مردم به نظر می رسد رسالتی خطیرتر از تعیین تکلیف بخشش سکه از حساب بیت المال به خود اعضای شورا داشته باشد.

از طرف دیگر درست است که اعطا جایزه به کسانی که "محمد" و یا "جعفر" نام دارند در سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) شاید به خودی خود امری مذموم نباشد ولی چرا این هدیه باید نصیب خود اعضای شورای شهر شود و چرا این طرح در سطحی محدود تر برای مردم شهر خرم آباد به اجرا گذاشته نشود.

به هر روی اگر غرض از اعطا این جایزه گرامی داشتن سالروز ولادت پیامبر اسلام و رئیس مکتب تشیع است چرا این برنامه فقط در شورای شهر و هدیه آن برای رسیدن به افراد عضو این شورا ترتیب داده شده است.

این در حالی است که شهر خرم آباد با قدمت دیرین در حال حاضر به لحاظ عمران شهری با مشکلات زیادی دست در گریبان است و با این اوصاف باید اعضای شورای شهر به جای تصویب کردن مصوبات عجیب و سوری به دنبال رفع مشکلات این شهر باشند.

عدم وجود برنامه ریزی در حوزه شهری، نابسامانی در مبلمان شهری خرم آباد، آسفالت نبودن برخی از معابر این شهر با وجود گذشت سالها، وضعیت نامناسب ورودی های شهر خرم آباد، ضعف زیباسازی در حوزه شهری، ساخت و سازهای غیرمجاز، آشفتگی در خیابانهاهای شهر خرم آباد با توجه به عدم وجود پارکینگ، حاشیه نشینی و مشکل ترافیک بخش کوچکی از مشکلاتی است که خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان با آن دست در گریبان است و به نظر می رسد متولیان امر باید کوششی بیشتر در راستای رفع این معضلات داشته باشند. 

کد خبر 1053774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha