۱ شهریور ۱۳۸۳، ۱۱:۰۳

در هشتمين روز اعتصاب غذاي زندانيان فلسطيني بدليل شرايط وخيم زندانها:

همبستگي با اسراي فلسطيني در سراسر سرزمينهاي اشغالي وكشورهاي همجوارادامه دارد

اعتصاب غذاي بيش از 7 هزار اسير فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي با ورود به هشتمين روز خود همچنان مورد حمايت اقشار و گروه هاي مختلف عربي و غير عرب است .

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه الحيات، روز گذشته در هفتمين روز اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني و عرب در زندان هاي رژيم صهيونيستي، دامنه همبستگي با اين اسرا حتي فعالان خارجي و برخي گروه هاي اسرائيلي را نيز فراگرفت .

تحركاتي نيز در سطح احزاب و اتحاديه ها در بيروت و قاهره آغاز شد و دهها فلسطيني خارج از زندان ها نيز در همبستگي با اسراي فلسطيني دست به اعتصاب غذا زدند.

روز گذشته در مراسم همبستگي با اسراي فلسطيني، فعالان همبستگي بين المللي ، فراكسيون صلح اسرائيل ، حزب كمونيست اسرائيل، جنبش همزيستي، جمعيت ياران زندانيان در همبستگي با اسراي فلسطيني در مقابل زندان هاي هشارون، شطه و مجدو دست به تظاهرات زدند.

در شهر ناصره نيز ده ها تن از شاخه تجمع ملي دمكراتيك به رهبري عزمي بشاره نماينده عرب پارلمان(كنيست) اسرائيل در تظاهرات همبستگي با اسراي فلسطيني دربند صهيونيست ها شركت كردند.

در شهرهاي غزه، الخليل، باب العمود در قدس شرق صدها فلسطيني با اسراي دربند خود در زندان هاي رژيم صهيونيستي ابراز همبستگي كردند.

فعالان سياسي و حقوقدانان در غزه و جنين در كرانه باختري اعلام كردند در همبستگي با اسرا به جمع اعتصاب كنندگان خواهند پيوست .

خانواده هاي اسراي فلسطيني در طولكرم نيز امروز دست به اعتصاب غذا مي زنند.

قرار است فردا دوشنبه مردم شهر غزه در تظاهراتي ضمن ابراز همبستگي خود با اسراي دربند صهيونيست ها خشم و نفرت خود را از رژيم اشغالگر قدس نشان دهند.

از غزه همچنين خبر مي رسد قرار است واحدهاي تجاري نيز به مدت 4 ساعت دست به اعتصاب بزنند.

از سوي ديگر جمعيت اسراي فلسطيني موسوم به "حسام" در بيانيه اي اعلام كرد: رژيم اسرائيل همچنان بيش از 493 كودك و نوجوان زير 18 سال را در زندان هاي ويژه مسائل جنائي بازداشت كرده است كه نشان دهنده نقض آشكار معيارهاي بين المللي ويژه حمايت از كودكان است.

سازمان هاي زنان حزب الله لبنان نيز با به راه انداختن تظاهرات در منطقه فاطمه كفركلا در خط آبي با اسراي فلسطيني ابراز همبستگي كردند در اردوگاه الحريه در مركز بيروت نيز شركت كنندگان كه در اعتصاب غذا شركت كرده بودند يادداشت اعتراض آميزي خطاب به كوفي عنان دبير كل سازمان ملل متحد ارسال كردند.

در قاهره مصر نيز احزاب و گروه هاي مصري از جامعه بين الملل خواست براي آزادي اسراي فلسطيني فورا مداخله كند.

بيش از 7500 اسير فلسطيني در اعتراض به اسارت غير قانوني خود در زندان هاي رژيم صهيونيستي و رفتارهاي خشونت آميز نظاميان صهيونيست از هفته پيش دست به اعتصاب غذا زده اند.

 

کد خبر 105656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha