۱۴ فروردین ۱۳۸۹، ۱۱:۵۷

آنتی وار تحلیل کرد:

حضور نظامی؛ استراتژی جدید آمریکا در قاره سیاه

حضور نظامی؛ استراتژی جدید آمریکا در قاره سیاه

یک پایگاه اینترنتی غربی در گزارشی نوشت: افزایش مشارکت نظامی آمریکا در قاره آفریقا نشان می دهد که واشنگتن استراتژی جدیدی در قاره سیاه در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آنتی وار، پس از گذشت یک سال از فعالیت "باراک اوباما" به عنوان رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون شاهد افزایش فعالیت های نظامی آمریکا در قاره آفریقا بیش از دوران ریاست جمهوری "جرج بوش" هستیم.

دولت اوباما هم اکنون تقاضای هزینه 21 میلیون دلار را تحت عنوان برنامه آموزش نظامیان به منظور استخدام نیروهای ارتش آفریقا در ایالات متحده و هزینه 24.4 میلیون دلار را برای برنامه همکاری مبارزه با تروریسم در این قاره مطرح کرده است.

همچنین در ژوئن سال 2009، مقامات دولت آمریکا اظهار کردند که اوباما موافقت خود را با برنامه تامین دستکم 40 تن تسیلحات و آموزش نیروهای حکومت فدرال انتقالی سومالی (TFG) از طریق کشورهای اوگاندا، بوروندی، جیبوتی، کنیا و فرانسه اعلام کرده است.

همچنین در سپتامبر سال 2009 اوباما اجازه انجام عملیات نیروهای ویژه آمریکا در سومالی را داد که در نتیجه این عملیات "صالح علی نابهان" که متهم به مشارکت در حملات سفارتهای آمریکا در کنیا و تانزانیا در آگوست سال 1998 و همچنین دیگر عملیات القاعده در شرق آفریقا بود، کشته شد.

در همین حال در اکتبر سال 2009، دولت اوباما از یک بسته جدید کمک امنیتی به دولت مالی به ارزش 4.5 الی 5 میلیون دلار خبر داد.

همچنین در فوریه سال 2010 نیروهای ویژه ایالات متحده یک برنامه آموزشی را به ارزش 30 میلیون دلار و به مدت هشت ماه برای تعلیم یک گردان پیاده نظام از ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو در پایگاه آمریکا در منطقه کیسانگانی آغاز کردند.

این پایگاه اینترنتی در ادامه گزارش خود می نویسد: افزایش همکاری نظامی آمریکا در آفریقا منعکس کننده این حقیقت است که مبارزه با عملیات های شورشی به عنوان یکی از عناصر اصلی استراتژی امنیتی ایالات متحده در قاره سیاه به شمار می رود.

کد خبر 1056613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha